Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Petra - 29 oktober 2009 21:03

När jag låg nedbäddad med feberfrossa för ca 3 veckor sedan togs hundarna om hand, mat och dryck inhandlades ifall jag skulle få ner något och alla höll sig på betryggande avstånd.

Trots all hjälp så glömdes det viktigaste bort - att inhandla  veckans Sopranoavsnitt med Aftonblaskan.

När jag kom upp på benen så var naturligtvis den slut i affären och jag fick beställa just den delen direkt från blaskan. Först i dag kom den med posten och nu har jag några Sopranoavsnitt att ta igen. Närmare bestämt 12 st. avsnitt.

Hoppas det blir dåligt väder i helgen så man kan sitta ihopkurad i soffan och titta på alla avsnitt med gott samvete.

Har redan hunnit med två av avsnitten. Bara 10 kvar ; )

Av Petra - 29 oktober 2009 19:10

Karin hade så rätt i sin kommentar till förra inlägget. Samma råd & tips för kvinnor att förändras 1958 som i dag, bara språkliga skillnader. Jag tror nog att den kända s.k Fettdoktorn har läst en del i de här böckerna.

Ett av 1958 års bantningstips är nämligen fet avmagringskost.

En chokladkaka ,ett par sockerbitar, en marmeladsmörgås innehåller många kalorier men mättar föga. Om man förtär motsvarande kalorier i form av smör, vispgrädde eller stekt fläsk så blir man mättare och håller sig mätt betydligt längre. - - -

Därför är det en gyllene regel att den magrande skall undvika allt socker, bröd och mjölmat och särskilt lägga an på äggviteämnen i form av kött, fisk, ägg, ost ect.

Nu står det ju ingenting om att man blir väldigt frisk av fet mat och att man kan hoppa över vaccinationer mm men det är väl kanske ett senare tillägg.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards