Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Sviter av influensan

Av Petra - 29 oktober 2009 21:03

När jag låg nedbäddad med feberfrossa för ca 3 veckor sedan togs hundarna om hand, mat och dryck inhandlades ifall jag skulle få ner något och alla höll sig på betryggande avstånd.

Trots all hjälp så glömdes det viktigaste bort - att inhandla  veckans Sopranoavsnitt med Aftonblaskan.

När jag kom upp på benen så var naturligtvis den slut i affären och jag fick beställa just den delen direkt från blaskan. Först i dag kom den med posten och nu har jag några Sopranoavsnitt att ta igen. Närmare bestämt 12 st. avsnitt.

Hoppas det blir dåligt väder i helgen så man kan sitta ihopkurad i soffan och titta på alla avsnitt med gott samvete.

Har redan hunnit med två av avsnitten. Bara 10 kvar ; )

 
 
Christina

Christina

29 oktober 2009 23:44

Fattar inte varför min länklista är så seg. Hos mig står det att det var fyra dagar sedan du gjorde ett inlägg sist...och vad hittar jag nu när jag kikar in?

http://stribergsstation.blogspot.com

 
Ingen bild

Petra

30 oktober 2009 09:56

Obegripligt. Hos Maria som har samma länk uppdateras det som det ska. Men jag kan exempelvis inte mobilblogga här vilket min dotter inte har några som helst problem med. Hon kan däremot inte inbädda koder från ex. youtube vilket jag gör stup i kvarten. Det går nog inte att lite på bloggarna - de lever sitt eget liv.

 
Maria

Maria

30 oktober 2009 11:32

Christina: i min RSS-läsare har jag prenumererat på http://aileenonisse.bloggagratis.se/index.xml - den får en annan URL när man klistrar in den i webbläsaren o går dit. Men testa om den fungerar bättre!

http://paberget.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria

30 oktober 2009 11:37

Petra du måste väl skicka MMS för att mobilblogga och det kan man väl inte med Iphone?

 
Ingen bild

Petra

30 oktober 2009 11:44

man kan både sms o mms blogga (dvs andra kan men inte jag) och nu för tiden kan även Iphone mms:a : )

 
marsipanen

marsipanen

31 oktober 2009 15:05

Har kollat med Mor om böckerna..de ska finnas någonstans, men var?? De är iaf inte slängda säger hon. Vi får gå på "skattjakt" på vinden och i alla deras förråd *suck* (de är pensionerade lantbrukare och har miljoner förråd...)

Nero var lydnadshund ibland och ibland inte. Sittande i grupp kunde han undrsöka "underredet" eller varför inte passa på att klia sig lite.. platsliggningen var ett annat bekymmer... ibland luktade det ju så gått från en fläck lite framför.. och han trodde väl att han var lydig när han kröööp dit *fnissar* (fnissade definitvit inte då!).
Vid sändande till rutan hände det en gång att han blev kissnödig och var tvungen att pinka på en av de oranaga konerna
Ha nu en skön helg!
Kramis!

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

1 november 2009 10:50

Det där kan vara så skönt ibland. Att bara röja massa avsnitt av en favoritserie :-)
Nu är det så grått och trist ute så det är inga problem att sitta instängd framför datorn ;-)

Nu finns det lite bilder från maskeraden i min blogg

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

2 november 2009 09:53

Maria: Tack för tipset, men du vänder dig till en som inte ens vet vad en RSS-läsare är för något ;) Sant.

wv blev adht - det är kanske det jag har?

http://stribergsstation.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 9 oktober 2011 12:04


 

Av Petra - 6 oktober 2011 20:58

Vilken dag! Började morgonen med att läsa på paddan att i-hjälten fått kasta in handduken   Steve Jobs 1955-2011   Väntat men så ohyggligt tråkigt. Sitter här med iMac, iPad och iPhone..... Är det roliga slut nu eller finns det fler som ha...

Av Petra - 15 september 2011 14:57


Det visade sig att jag har samma förmåga som Terje Hellesö att råka på lodjur lite överallt Det oskygga lodjuret dök upp mitt på Sergelstorg när de spelade klasssisk musik och delade ut gratis kramar. Lodjur vill också ha kultur och kärlek!   ...

Av Petra - 6 september 2011 21:37


Grabben här tycker lite synd om sig själv för att han inte fått någon mat i dag. Men det får man inte från en matte som har fått skura golv och tvätta mattor bara för att han har slafsat i sig något mindre bra som han hittat ute. Men lite konsti...

Av Petra - 5 september 2011 21:21


Har fått nya lekkamrater hemma, Ipad och Macbook. Ipaden och jag blev genast bästa vänner och jag håller sakta men säkert på att lära känna Macen. Tycker att den har lite små konstigheter för sig eftersom jag är van vid PC. Men jag antar att man...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards