Alla inlägg under januari 2010

Av Petra - 31 januari 2010 22:43

Ok, vem snodde min helg?

Inte roligt.

Lämna tillbaka mina lediga timmar tack!


Inte nog med att ledigheten försvann, Nisse har börjat fälla och Aileéns operationsärr har inte läkt som det ska. Om några timmar är det måndag igen.


Tjoho!




Av Petra - 27 januari 2010 22:27

I dag är det förintelsens minnesdag och då passar det bra att visa er några foton från Berlin.

Sådana här minnesplattor kan man hitta utanför flertalet bygnader i Berlin. De finns där som minne över de judar som ägde husen/lägenheterna tidigare och  som deporterades till något av alla förintelselägren som fanns. För 99 euro kan man köpa en minnesplatta och sätta utanför det aktuella huset. Många i Berlin tar reda på vilka som bodde i huset under världskriget och var det någon som blev deporterad och mördad så köper de ofta en platta som sätts utanför den aktuella adressen. På LesArts har de nyligen fått reda på att det var judar som ägde huset under andra världskriget så de har nu beställt en platta som ska sättas utanför bygnaden.

  

Här är minnesparken som har stora stenstoder i olika storlekar och former som minne över förintelsen. Min Iphone klarade inte av att göra minnesplatsen rättvisa men det här är i alla fall ett smakprov på hur det ser ut.

  

Av Petra - 26 januari 2010 21:05

 

 Så här eländig ser man ut efter att ha opererat bort en infekterad tandrot.

Veterinärerna tog god tid på sig i dag så jag hann nästan svimma av nervositet innan de hörde av sig och berättade hur allt gått. 

Nu är jag 7 300.- fattigare och har en väldigt konstig hund hemma. Hon är inte alls sig själv men förhoppningsvis återgår hon till det normala snart igen.

Hungrig är hon i alla fall och det borde väl vara ett friskhetstecken?




Av Petra - 26 januari 2010 10:12

Nu är prinsessan inlagd på Bagamossen så nu är det bara till att vänta på att de ringer.....

  


Av Petra - 24 januari 2010 18:25

...Eller rättare sagt: När mamman är borta gör dottern av med pengarna (det var ju hon som betalade med mitt kontokort).


Aileén protesterar på ett litet speciellt sätt när jag åker bort. Förstör min jobb/semesterresa med att hamna på Bagarmossens djursjukhus så att matte bara oroar sig för henne isf roar sig i Berlin    


Just nu mår hon bra men är inte särskilt vacker, vilket dottern dokumenterat på sin blogg.

Operation på tisdag och då ryker väl hela lönen.

Men det spelar faktiskt ingen roll, huvudsaken hon blir bra. Hon är med sina tidigare veterinärkostnader redan värd sin vikt i guld och det vore ju otroligt dumt att inte sköta om sin dyraste investering ordentligt.


Bäst att hålla sig hemma framöver tror jag. Och har jag tur så kanske den tjuriga katten som bor här kanske hälsar på mig om några dagar. Attans vad sur han är på mig för att jag varit borta   



Ok?

Av Petra - 21 januari 2010 13:48

Jag sticker till Berlin och LesArt om en timme och är borta några dagar.

Passar ni bloggen så länge?

Av Petra - 19 januari 2010 20:11

Avslutat ett stort projekt i dag som vi jobbat med i över ett år.

Har fått redovisat våra förehavande inför en nyfiken bilbiotekariekår från när och fjärran.

Jag tror vi fick godkänt.

Fick i alla fall god choklad som tack.....och en liten resa.

Nu ska jag läsa arbetsmiljöverkets lagar och regler inför morgondagen.

Avundsjuk, någon?

Av Petra - 16 januari 2010 22:02

Såg den här kaxiga lilla kakaduan på aftonbladet.se  i dag.

Han är lite skadad efter en eldsvåda men ganska så stursk ändå. Ganska tjurig mot familjens hund Leo tydligen. Hade det varit Nisse isf den lilla  Jack Russelvalpen som råkade ut för Cocky (jo, nog har de gett honom ett passande namn) hade han svimmat av skräck. Nisse alltså.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards