Alla inlägg under september 2009

Av Petra - 10 september 2009 21:44

Kränkt är ett av det mest missbrukade ordet i dag.

Vet inte hur många "kränkt" jag har hört enbart på nyheterna i under dagen.

Exempelvis så kände sig personalen på ett ställe sig kränkta för att ägaren hade plockat ut vinst ur företaget.

Folk blir kränkta till höger och vänster om de får för lite information eller för mycket, kränkta av att tunnelbanan kommer för sent osv osv osv.


Men i kväll känner jag mig, med all rätt, väldigt kränkt.


Amazon.com vill inte shippa över den här boken till mig och min bibliotekarievän i Sverige

  

Just nu känns det som jag inte klarar mig utan bibliotekarietatueringar. Jag såg ju redan framför mig alla mina kollegors blickar när de skulle upptäcka mina nya tatueringar för att visa att jag är ett med mitt yrke.

Kränkt är ordet för dagen.


Av Petra - 8 september 2009 21:39

När jag kom hem i dag var Ikeagolden alldeles blöt och äcklig.

Ganska snart förstod jag varför....

Nisse hade fått för sig att Ikeagolden måste tvättas

    

Tydligen var han ganska smutsig.

Men efter ett tag var Nisse ganska nöjd som ni kan se men det syns ju ganska tydligt vad Aileén tycker om tilltaget.

Ganska löjligt... Om han fortsätter så här kanske Kissen blir tvungen att lära sig tvätta sig själv.

  



Av Petra - 7 september 2009 21:01

Jo, det skulle man ju kunna tro när man ser den här jättediscokulan,

men det är bara dekorationen kommunen har valt till rondellen där jag råkar bo. De andra rondellerna i kommunen är väldigt tjusiga och har oftast ett havstema eftersom kommunen vill framhålla att vi är en skärgårdskommun.

Men så blev det inte i "vår" rondell.

Jag råkar ha oturen att bo bredvid en stor golfbana (jag bodde här innan golfbanan faktiskt!) och då köpte de in en begagnad gammal golfboll som någon annan kommun har tröttnat på.

Och man vet när hösten närmar sig för då belyser de bollen i olika färger på kvällarna så det ser ut som en discokula isf en golfboll.

Mycket smakfullt ; )


Av Petra - 6 september 2009 23:31

I dag har vi varit ute på landet och hälsat på tanten som  bor mitt i en hästhage. Aileéns barnvakt när vi var på Kreta.

När vi kom fram gjorde Aileén en välplanerad ,men för mig oväntad, manöver.

Hon smet!

Sprang snabbt ut i hästhagen och rullande runt i hästskit. Mysigt...

Nu tror hon att hon ska få ligga och mysa  med mig i soffan.

Knappast!


Av Petra - 5 september 2009 17:27

Var hos optikern.

6000:- för nya progressiva glasögon.

Är det så viktigt att se igentligen?


Av Petra - 5 september 2009 01:00

Hundarnas första vecka som arbetslösa har gått bra, förutom att Aileén gråter högt och försöker slita sig och springa till affären varje gång vi går förbi. Hon är sur på mig också och tycker av någon anledning att allt är mitt fel. Hon skriker däremot högt av lycka när husse kommer och tar ut dem på dagarna och tjurar när jag gör det.

I kväll har vi haft filmkväll och hundarna har fått titta på hundpensionatet

Nisse tyckte om filmen och satt klistrad vid tv:n och pep med emellanåt. Aileén var mer intresserad av chipsen.

Jag fick roa mig med De ofrivilliga och ska nu titta på något avsnitt av Sopranos innan jag somnar (men troligen medan jag somnar)

Av Petra - 3 september 2009 21:35

Funderar på att säga upp mig från bibblan och börja sälja Poop Traps istället.

Vad tror ni?

Av Petra - 2 september 2009 23:54

Det måste nog vara att missa De tre musketörerna som går på Stockholms stadsteater nu.

Frun på berget hade fixat biljetter redan innan sommaren och jag släpade mig till teatern helt slut efter att ha haft en strulig dag på jobbet.

Ca 1 min. in i pjäsen skrattade jag så att tårarna rann och så fortsatte det i över 3 timmar.

Det är slutsålt hela hösten men i värsta fall så planka in. Om ni skulle få tag på biljetter men inte har någon att gå med så kan jag offra mig en, två eller kanske tre gånger till ; )

PS: Jag skulle ha gjort ALLT för att vara en fluga på väggen när de provade sina scenkläder för första gången.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards