Alla inlägg under september 2009

Av Petra - 20 september 2009 23:59

Förra veckan fick TV 4 en hel del kritik för den nya svensk/tyska produktionen av Mari Jungsteds böcker som de kallar Kommissarien och havet. Såg den andra delen i kväll och känner faktiskt inte igen böckerna alls trots att jag har läst alla i serien. Inte nog med att de dubbat de tyska skådespelarna utan de hade dessutom bytt namn på karaktärerna. Lite roligt var det att kanalen inte har textat filmerna i sin helhet utan bara när det är en dansk skådespelerska som säger något.

Förstår att Mari Jungstedt är missnöjd.


För övrigt så verkar det som det pågår någon typ av komplott mot mig av de fyrbenta varelserna i familjen.

De verkar ha gått samman för att försöka få mig att sova på soffan. Glöm det, där ligger nämligen Aileén.

    

Av Petra - 18 september 2009 21:37

...nja en sådan lindgrensk uppenbarelse är det väl inte direkt.

Men nu kan jag se LillaBlå, läsa och titta på tv med samma glasögon och inget blir suddigt.

Nja.....suddigt blir det inte om jag kommer ihåg att titta på "rätt sätt" nu med mina progressiva glasögon.

6000:- fattigare men mer seénde Cool även i solsken.

  

Av Petra - 17 september 2009 19:59

Av Petra - 16 september 2009 22:19

Tänkte gå och lägga mig men såg den här synen i min säng.

Förstår piken, någon tycker att jag kan sova i soffan i natt.

  

Men fick oxå bildbevis på att veour-Nisse faktiskt gosar med annat än gosedjur ibland

  

Nu ska jag bädda soffan.....

Go natt då!

Av Petra - 14 september 2009 21:17

I dag bestämde sig husse för en liten utflykt med hundarna.

Fika med matte på biblioteket verkade en bra idé.

Vi satt ute och fikade i det vackra sommarvädret men när det var dags för gänget att åka hem så drog Nisse in till barnavdelningen på biblioteket.

Han hade fått syn på nallen som finns där och försökte sno med sig den hem.

Han lyckades inte....

  

Av Petra - 12 september 2009 23:40

Sitter och läser en bilaga till en av kvällstidingarna från igår.

Framsidan pryds av en höggravid f.d dokusåpakändis. Det intressanta med den bilden är inte den enorma magen utan att hennes läppar tycks ha svällt i samma takt som magen växt.

När jag var gravid så svällde jag oxå en hel del. Rumpan blev nog lika stor som magen.

Men hade mina läppar svällt i samma storlek hade jag garanterat sökt läkarhjälp.

Samma tidning har oxå Den kungliga topplisan. Eftersom det handlar om det svenska kungahuset får alla barnen vara med på ett hörn. Ingen behövde känna sig kränkt för att bli utelämnad alltså.

Men bäst var nog den här bilden. En för mig okänd skådespelare bar denna makabra väska på röda mattan.

  

Nu vet jag vad jag ska göra med Kissen när han dör. Eftersom han är liten och nätt får det bli en aftonväska.

Vill jag ha en weekendväska får jag ta någon av byrackorna.

Av Petra - 12 september 2009 21:33

    

Denna lilla bok innehållande tatueringar till oss bibliotekarier vill alltså amerikanarna inte att vi i Europa ska få tillgång till. Funderar på att kontakta ambassaden eller åtminstånde skriva en insändare någonstans och  beklaga mig.

Jag vill ju så gärna se kollegornas min när jag kommer med nya läckra tatueringar på underarmen.

Fast jag kan gå ett steg längre och faktiskt göra riktiga tatueringar i den här stilen. Tror att det kan bli ganska kul att se minen på tatueraren i sådana fall Skrattande

Och för er andra som absolut vill ha en sådan här tatuering  men inte är bibliotekarie så behöver ni inte känna er kränkta. Boken vänder sig till vanliga bokälskare oxå.

      

Av Petra - 11 september 2009 08:39

I morse vet jag att det var många som ställt klockan så de kunde komma över biljetter till de nyinsatta föreställningarna på De tre musketörerna på Stockholms stadsteatern. De släpptes 06:00.

Jag och frun på berget tillhör naturligtvis inte de nördiga personerna, men det har kommit till min vetskap att alla biljetter tog slut på mindre än 30 min.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards