Alla inlägg under januari 2010

Av Petra - 16 januari 2010 18:20

Har varit på kurs en stor del av veckan och utbildats till mentor.

En stackars adept ska nu få  ta del av mina nyförvärvade (och gamla)

 kunskaper   


På eftermiddagen i dag tog jag ut hundarna på en rejäl långpromenad eftersom jag inte varit världens roligaste matte under veckan. Blev lite sur på Nisse som trots allt mitt slit inte klarar av att gå i koppel utan att dra.

Jag har försökt allt: lydnadskurser, Cesar Millans specialtillverkade halsband, lek och pipleksaker, godis, osv osv

Ingenting funkar!

Men under promenaden kom jag på att jag hade en sak i fickan.....

  

En liten flaska som jag använde när jag skulle träna honom att sluta skälla. Använde den två gånger och sedan höll han tyst.

Men nu har han börjat skälla ut grannhunden för att han är så svartsjuk på Aileéns och Ramos kärlek till varandra så jag tog med den att ha till hands om vi stöter på dem ute.

Funderade ett tag på om jag skulle testa flaskan på honom när han drog.

Kort tvekande från  min sida och sedan sprutade jag.

Nisse blev helt förkrossad.

Han gick sedan lugnt och snällt bredvid mig resten av promenaden. Började han dra i kopplet harklade jag mig lite och blixtsnabbt var han tillbaka vid min sida.

Nisse ska alltså skrämmas halvt ihjäl för att lyda. Han är livrädd för flaskan och vågar inte lämna min sida ifall den skulle komma fram igen. Att det är jag som är så elak och skrämmer halvt ihjäl honom med den verkar han inte koppla utan söker skydd hos mig - monstret.

Vad det är i flaskan?

Luft. Bara vanlig luft.


Av Petra - 11 januari 2010 22:56

Nu har jag ingen porr kvar på jobbdatorn så då får jag väl titta på annat   

Jag har sådan tur att ha en så bra bloggvän som Christina som skickade mig en av mina favoritillustration som hon gjort tidigare.

  

Och ni som inte fattar det roliga med den här bilden, som nu hänger på väggen framför min nos när jag sitter och jobbar, får faktiskt masa er iväg till ett bibliotek och låna Lina Lundh och Christina Alvnérs Min pappa tyngdlyftaren. Vem kan motstå tre änglahårstjejer som hamnar i luven på varandra?

Trevlig läsning!



Av Petra - 10 januari 2010 01:39

Här i lilla förorten har vi vandaler av olika slag.

De värsta är de som i tid och otid springer omkring och smäller smällare och raketer. Sedan finns det de som tycker att graffiti är kul och sprejar könsord och en massa fula tags överallt på andras egendomar. Sedan finns det de som har sönder allt i sin väg eller terroriseras omgivningen med trimmade mopeder som låter som f-n.

Undrar om jag börjar bli gammal eller bara gnällig?

Men nu har det dykt upp vandaler av värsta sort här i Tyresö.

Den här synen mötte mig i eftermiddags när jag gick till centrumet.

  

Jag har hört talas om en grupp vandaler som hänger upp stickade saker lite överallt men hittills har vi varit befriade från sådana tilltag.

Det lär tydligen vara ett gäng tjejer som håller på så här. Stickar små lyktstolpsvärmare som de i smyg stickar fast på stolpar och staket.

Den här gången gick de så långt att de gav en liten stenkatt en värmande halsduk.

Hur gulligt som helst och dessutom i Tyresös färger.

Nu bor jag tyvärr i en tråkig kommun som brukar snabba sig att ta bort all som skapats av lite konstnärlig frihet, så som rondellhundar och annat kul. Men jag hoppas verkligen att kissen får behålla sin halsduk och att de stolpar som blivit vandaliserade med stickade utsmyckningar får ha dem kvar.

Av Petra - 4 januari 2010 18:47

Jobbade visserligen några timmar i lördags men satt då aldrig vid mitt skrivbord och vid min egen dator.

I dag när jag loggade in efter 2 veckors frihet poppar en fråga upp om jag vill köpa ett visst virusskydd. Trycker snabbt bort det men då börjar det hända grejer....... Hela skrivbordet fylls med länkar till porrsiter. Tack för det!

IT kommer och fixar datorn i morgon så jag är hänvisad till en annan plats så länge.

Undrar vad min dator har haft för sig när jag har haft semester?

När katten är borta.......

Av Petra - 3 januari 2010 16:45

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6375047.ab

Jag är så arg!!!

Vilken idiot som helst kunde räkna ut vad som skulle hända när man släpper ut 12000 mer eller mindre skjutglada amatörer i skogen för att jaga "Sveriges farligaste djur".

Jo, men visst. Det var faktiskt över 200 år sedan det rapporterades att dessa farliga djur dödade en människa i vårt land. Jag fick lära mig i ganska tidig ålder att det är skillnad på sagor och verklighet. Synd att inte dessa sk jägare fått det.

Kan förstå att en del renägare och andra som fått boskap riven är upprörda men det här är uppvigling av värsta slag.

Här i stan har vi rävar som ibland käkar upp en och annan höna som finns på en del gårdar. Bäst att samla ihop grannar och vapen och ge oss ut NU!!!!

Av Petra - 1 januari 2010 02:48

Mobilen ringde när jag stod i duschen. Mamma tyckte att det var en bra dag att snubbla omkring och slå sönder sig på. Slängde på mig kläder (jo, det var ju ganska kallt) och på vägen till mamma fick jag ringa återbud till middagsgäster och akutinkalla tasshållare för natten. Det blev dotter och svärson som fick äran att hålla Nisses tass och underhålla mammas man under kvällen/natten.

Själv fick jag åka ambulans, dricka tre koppar kaffe, äta en sunkig ostfralla och fira tolvslaget med att se sjukhuspersonal göra sig redo för anstormningen de väntade in efter tolvslaget. På de åtta timmar vi tillbringade där fick vi se personalen allt som ofta besöka undersökningsrum 1 där de av någon konstig anledning placerat ett jätteskål med godis. Nej, de bjöd inte.

Vi fick se en tonårstjej få raketrester borttagna från rumpan (vill inte ens veta hur det gått till) samt se personalen tappa bort 4 patienter. De letar nog fortfarande efter Blomberg.....

Fick "låna hem" morsan över natten (bruten axel med splitterskador som troligtvis opereras under morgondagen) och vi lyckades haffa en taxi. Vi fick även med en stackars farbror som annars skulle få vänta 3 timmar på färdtjänst för att åka till Söder. En liten extra tur på morgonkvisten ; )

När jag kom hem blev Nisse så lycklig att vi faktiskt fick ut honom på promenad vid 02-tiden. Rekord för att vara nyårsafton!

Nu ska jag sova några timmar innan.....tja innan jag måste förbereda mig på att börja jobba igen på lördag. Var tog alla lediga dagar ivägen?


God fortsättning till er alla!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards