Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Och välkommen tillbaka till jobbet då.....

Av Petra - 4 januari 2010 18:47

Jobbade visserligen några timmar i lördags men satt då aldrig vid mitt skrivbord och vid min egen dator.

I dag när jag loggade in efter 2 veckors frihet poppar en fråga upp om jag vill köpa ett visst virusskydd. Trycker snabbt bort det men då börjar det hända grejer....... Hela skrivbordet fylls med länkar till porrsiter. Tack för det!

IT kommer och fixar datorn i morgon så jag är hänvisad till en annan plats så länge.

Undrar vad min dator har haft för sig när jag har haft semester?

När katten är borta.......

 
 
Ingen bild

Maria

4 januari 2010 19:13

Det var avancerat, en porrsurfande dator liksom. Är kulturtanten intresserad av att se Hamlet förresten?

 
Christina

Christina

4 januari 2010 23:29

Man undrar vad de har för sig när man vänder ryggen till?
Min dator bestämmer sig i tid och otid för att byta språk till amerikanska, och vips blir det hieroglyfer när jag skriver å,ä och ö. Du milde vad jobbigt det var innan jag kom på vad det handlade om ;p Nu kan jag se det på en liten amerikansk flagga som dyker upp i menyraden....pytteliten men nog så elak.

http://stribergsstation.blogspot.com

 
marsipanen

marsipanen

5 januari 2010 15:08

Vargar: vår miljöminister försvade ju avskjutningen med att man skulle minska stammen för att det var så mkt inavel och pga det genetiska deftekter (har karl´n ngn gång sett sig själv i tv:n..är jag elak nu??) MUF ordföranden gick till hårt angrepp och sa att Sverige kunde knappast vara trovärdiga när vi fördömer avskjutning och jakt av exvis vitval.
Men att skicka ut 12 tusen jullediga skjutgalna män (antar att q inte var överdrivet representerade i denna machokultur)

Men precis om julen så ska vi visst ha ny vargjakt nästa år sa vår söta miljöminister och log så rart i rutan att jag osökt kom å tänka på grannens gamla malätna marsvin ...

Rävar: Här har det gått åt en hel del katter pga att en räv tyckt att de smakar utmärkt i vinterkylan. Sedan har vi rätt mkt begymmer med vildsvinen häromkring. Men vildsvin är väl inte lika prestigefyllt att jaga. OCh så är väl inte stammen så decimerad att den riskeras att får genetiska defekter heller... *muttrar fula ord*

Boney M: nu blev jag ju rysligt nyfiken.. kom han in och lånade en bok eller???

Ha det så gott, cykla försiktigt!

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Ingegerd

Ingegerd

5 januari 2010 15:36

Sånt där e ju riktigt otäckt, man känner sig jätteskyldig även om man är helt oskyldig!

Ha en bra kväll!

http://hovsing.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

5 januari 2010 19:42

haha vilken början! Antar att du kommer få lite skojiga och retsamma kommentarer om det sen.

Din dator måste ha haft riktigt trevligtn är du var ledig ;-)


http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Kicki

Kicki

6 januari 2010 23:43

Uj, då får nog ta ett snack med datorn där! *s* Skulle gärna byte till -17, då skulle jag stå på släden nu! Men -32 är bara för mycket...*hrmf*

http://www.kickestina.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 9 oktober 2011 12:04


 

Av Petra - 6 oktober 2011 20:58

Vilken dag! Började morgonen med att läsa på paddan att i-hjälten fått kasta in handduken   Steve Jobs 1955-2011   Väntat men så ohyggligt tråkigt. Sitter här med iMac, iPad och iPhone..... Är det roliga slut nu eller finns det fler som ha...

Av Petra - 15 september 2011 14:57


Det visade sig att jag har samma förmåga som Terje Hellesö att råka på lodjur lite överallt Det oskygga lodjuret dök upp mitt på Sergelstorg när de spelade klasssisk musik och delade ut gratis kramar. Lodjur vill också ha kultur och kärlek!   ...

Av Petra - 6 september 2011 21:37


Grabben här tycker lite synd om sig själv för att han inte fått någon mat i dag. Men det får man inte från en matte som har fått skura golv och tvätta mattor bara för att han har slafsat i sig något mindre bra som han hittat ute. Men lite konsti...

Av Petra - 5 september 2011 21:21


Har fått nya lekkamrater hemma, Ipad och Macbook. Ipaden och jag blev genast bästa vänner och jag håller sakta men säkert på att lära känna Macen. Tycker att den har lite små konstigheter för sig eftersom jag är van vid PC. Men jag antar att man...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards