Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Petra - 16 januari 2010 22:02

Såg den här kaxiga lilla kakaduan på aftonbladet.se  i dag.

Han är lite skadad efter en eldsvåda men ganska så stursk ändå. Ganska tjurig mot familjens hund Leo tydligen. Hade det varit Nisse isf den lilla  Jack Russelvalpen som råkade ut för Cocky (jo, nog har de gett honom ett passande namn) hade han svimmat av skräck. Nisse alltså.

Av Petra - 16 januari 2010 18:20

Har varit på kurs en stor del av veckan och utbildats till mentor.

En stackars adept ska nu få  ta del av mina nyförvärvade (och gamla)

 kunskaper   


På eftermiddagen i dag tog jag ut hundarna på en rejäl långpromenad eftersom jag inte varit världens roligaste matte under veckan. Blev lite sur på Nisse som trots allt mitt slit inte klarar av att gå i koppel utan att dra.

Jag har försökt allt: lydnadskurser, Cesar Millans specialtillverkade halsband, lek och pipleksaker, godis, osv osv

Ingenting funkar!

Men under promenaden kom jag på att jag hade en sak i fickan.....

  

En liten flaska som jag använde när jag skulle träna honom att sluta skälla. Använde den två gånger och sedan höll han tyst.

Men nu har han börjat skälla ut grannhunden för att han är så svartsjuk på Aileéns och Ramos kärlek till varandra så jag tog med den att ha till hands om vi stöter på dem ute.

Funderade ett tag på om jag skulle testa flaskan på honom när han drog.

Kort tvekande från  min sida och sedan sprutade jag.

Nisse blev helt förkrossad.

Han gick sedan lugnt och snällt bredvid mig resten av promenaden. Började han dra i kopplet harklade jag mig lite och blixtsnabbt var han tillbaka vid min sida.

Nisse ska alltså skrämmas halvt ihjäl för att lyda. Han är livrädd för flaskan och vågar inte lämna min sida ifall den skulle komma fram igen. Att det är jag som är så elak och skrämmer halvt ihjäl honom med den verkar han inte koppla utan söker skydd hos mig - monstret.

Vad det är i flaskan?

Luft. Bara vanlig luft.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards