Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Heureka! Eller Management By Fear

Av Petra - 16 januari 2010 18:20

Har varit på kurs en stor del av veckan och utbildats till mentor.

En stackars adept ska nu få  ta del av mina nyförvärvade (och gamla)

 kunskaper   


På eftermiddagen i dag tog jag ut hundarna på en rejäl långpromenad eftersom jag inte varit världens roligaste matte under veckan. Blev lite sur på Nisse som trots allt mitt slit inte klarar av att gå i koppel utan att dra.

Jag har försökt allt: lydnadskurser, Cesar Millans specialtillverkade halsband, lek och pipleksaker, godis, osv osv

Ingenting funkar!

Men under promenaden kom jag på att jag hade en sak i fickan.....

  

En liten flaska som jag använde när jag skulle träna honom att sluta skälla. Använde den två gånger och sedan höll han tyst.

Men nu har han börjat skälla ut grannhunden för att han är så svartsjuk på Aileéns och Ramos kärlek till varandra så jag tog med den att ha till hands om vi stöter på dem ute.

Funderade ett tag på om jag skulle testa flaskan på honom när han drog.

Kort tvekande från  min sida och sedan sprutade jag.

Nisse blev helt förkrossad.

Han gick sedan lugnt och snällt bredvid mig resten av promenaden. Började han dra i kopplet harklade jag mig lite och blixtsnabbt var han tillbaka vid min sida.

Nisse ska alltså skrämmas halvt ihjäl för att lyda. Han är livrädd för flaskan och vågar inte lämna min sida ifall den skulle komma fram igen. Att det är jag som är så elak och skrämmer halvt ihjäl honom med den verkar han inte koppla utan söker skydd hos mig - monstret.

Vad det är i flaskan?

Luft. Bara vanlig luft.


 
 
Christina

Christina

16 januari 2010 22:19

Poppan är en sann dragare av födsel och ohejdad vana.
Jag har också försökt allt, knep och trix, halti, inget har funkat.
Nu har jag beställt en sele hos immi-instruktören här i byn. Det är en sele där kopplet fästs under hakan på hunden. Det här säger många ska göra susen. Fan tro't, men jag ska pröva.

http://stribergsstation.blogspot.com

 
Petra

Petra

16 januari 2010 22:42

Det har vi testat. Funkar väl sådär......
Det positiva att de inte får kraft när de drar men Nisse tyckte att det var så obehagligt så han lade sig och försökte klia av selet hela tiden. Trots att jag var ganska ihärdig så vande han sig aldrig så selet hamnade i den stora högen av olika koppel och halsband ; (
Ska se nu på kvällspromenaden om han drar. Han har varit väldigt spak hela kvällen och håller sig lite för sig själv.....
Jag har en aaaning dåligt samvete och går och pussar på honom stup i kvarten.

http://aileenonisse.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

18 januari 2010 22:22

Den har inte vi provat. Doris drar fortfarande i kopplet och vi har provat allt. Trodde vi i alla fall.

Men usch vilken arbetsvecka du har. Då vill du nog inte veta att jag bara jobbar 3 dagar till den här veckan och sen är jag ledig i två veckor! Antagligen inte.. så då säger inte jag nåt hihi

Jobba lugnt nu

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 9 oktober 2011 12:04


 

Av Petra - 6 oktober 2011 20:58

Vilken dag! Började morgonen med att läsa på paddan att i-hjälten fått kasta in handduken   Steve Jobs 1955-2011   Väntat men så ohyggligt tråkigt. Sitter här med iMac, iPad och iPhone..... Är det roliga slut nu eller finns det fler som ha...

Av Petra - 15 september 2011 14:57


Det visade sig att jag har samma förmåga som Terje Hellesö att råka på lodjur lite överallt Det oskygga lodjuret dök upp mitt på Sergelstorg när de spelade klasssisk musik och delade ut gratis kramar. Lodjur vill också ha kultur och kärlek!   ...

Av Petra - 6 september 2011 21:37


Grabben här tycker lite synd om sig själv för att han inte fått någon mat i dag. Men det får man inte från en matte som har fått skura golv och tvätta mattor bara för att han har slafsat i sig något mindre bra som han hittat ute. Men lite konsti...

Av Petra - 5 september 2011 21:21


Har fått nya lekkamrater hemma, Ipad och Macbook. Ipaden och jag blev genast bästa vänner och jag håller sakta men säkert på att lära känna Macen. Tycker att den har lite små konstigheter för sig eftersom jag är van vid PC. Men jag antar att man...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards