Alla inlägg under oktober 2007

Av Petra - 7 oktober 2007 22:40

Nu vet jag hur en ordinarie kulturbärare ser ut.

En kvinnlig 41-årig  tyresöbo med hund.

Hon går på 2 teaterföreställningar denna vecka samt en

Bergmanfestival, trots att hon hatar Bergmanfilmer.

När hon kommer hem sätter hon sig vid datorn och beställer nya teaterbiljetter samt börjar sortera böcker i bostadsrättsföreningens "bibliotek".


Sjukligt?!


PS: Hon väntar på tackbrev från Lena Liljeroth



Av Petra - 7 oktober 2007 14:45

När man är ute och promenerar med hundarna på smågatorna i Tyresö så händer det inte så ofta att bilar stannar och frågar efter vägen till Helsingborg. När det hände i går kväll började jag genast titta efter dolda kameror. När jag inte upptäckte några så började jag så smått förklara vägen för den förvirrade föraren. Avslutade käckt med att om ca 60 mil borde han vara framme.


Jag glömde fråga vilken adress i Helsingborg han skulle till.......

Av Petra - 5 oktober 2007 21:23

Var inne på Babbens hemsida och blogg. Där har hon lagt ut en test där man kan se om man är en äkta labrador.

http://www.babben.com/labrador.php

Jag var ingen labbe utan fick följande svar:

16-24 poäng: Du är nog snarare en golden retriver. Inget ont i det. Snäll, trevlig och lite svår att rengöra. Lyder för det mesta men långt ifrån alltid. Kan tyvärr bitas.


Hur kunde hon veta det???


Av Petra - 5 oktober 2007 12:55

http://www.schtunk.se/

Såg föreställningen i går på Scalateatern. Skrattar fortfarande.

Längtar redan till nästa föreställning i Stockholm, eller ska man kanske åka till Falun och se sanningen om Shakespeare........ Jag har god lust


Av Petra - 3 oktober 2007 23:12

Efter att Nisse tagit en lerinpackning i går så fick jag stå i badrummet i säkert en timme innan han blev någorlunda vit igen.

Sedan när vi varit ute på kvällpromenad och även efter promenaden i morse så går Nisse direkt in till badrummet och hoppar upp i badkart.

Då börjar man fundera lite.....

Har hans båda hjärnceller krockat så han tror att han måste bada efter varje promenad?


Nej jag tror inte det.


Däremot så tror jag att han försöker lura mig lite. Han är nämligen tillräckligt smart för att få alla att tro att han saknar hjärnceller helt.


Jag börjar misstänka att det är ett steg i en illvillig plan.


Om han hoppar i badkaret frivilligt efter promenaderna så kommer jag tycka att han är duktig. Om jag tycker att han är duktig och snäll så kommer jag inte bli helt galen när han lägger sig i nästa mysiga dypöl han hittar. När jag ser honom rulla omkring i smutsen så kommer jag låta honom hållas eftersom han frivilligt kommer hoppa upp i badkaret så fort vi kommit hem.


Jag tror jag är överlistad igen.

Kan det vara så?

Av Petra - 2 oktober 2007 18:49

Jag avgick med segern och fick tillbaka en vit hund efter ca 1 timmes slit i badkaret

Av Petra - 2 oktober 2007 18:44

Om man vänder ryggen till en Golden retriever kan sånt här inträffa....

Av Petra - 1 oktober 2007 14:20

Nej, jag har inte vunnit på lotteri. Däremot hittade jag en inställningsknapp på mobilkameran och helt plötsligt fick jag justa bilder. Teknikens under!

Nu kan jag t.o.m fota hundar som rör på sig.....

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards