Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Petra - 10 oktober 2007 23:43

När jag kom hem i kväll efter jobbes möttes jag av två ganska blöta hundar i dörren. Nisse var alldeles blöt på bröstkorgen och Aileéns huvud och öron var blöta.

Hmmm...... antog att Nisse lekt med vattenskålen som han brukar.

Men så var inte fallet. Vattnet var kvar i skålen och det var torrt runt omkring den. Jag fortsatte leta efter vattenkällan.


Ett mysterium!


När alla hälsningceremonier var avklarade och lugnet återkom förstod jag vad som hänt när jag varit borta.


De har helt enkelt tagit saken i egna tassar och haft en spa-kväll utan mig.


Charmtrollen har legat bredvid varandra och hjälpts åt med tvättningen. Aileén tyckte nog att Nisses bröstkorg var smutsig och Nisse har tvättat hennes stora öron i gengäld.


Lite hade de tänkt på mig i alla fall. Någon hade bemödat sig med att bära mina skor till vardagsrummet och de hade dem emellan sig där de låg och tvättade varandra på mattan.


Men varför vill de inte ligga kvar så när jag tar fram kameramobilen?

Kanske är de pryda eller blyga och vill hålla sina tvagningsceremonier privata?


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards