Alla inlägg den 27 oktober 2007

Av Petra - 27 oktober 2007 20:49

Vad skulle vi göra utan "Make my day" Nisse?

I området där vi bor finns det en stoooor Kuvasz, en hanhund med mankhöjd på över 76 cm och ca 65 kg. Matten däremot är en tvärhand hög och väger max 40 kg.

I dag slet sig hunden och sprang emot Aileén och anföll. Aileén är ju inte den som backar för ett slagsmål så det blev tumult. Förbannad som jag blev försökte jag ta tag i hunden för att slita bort den från Aileén. Men då kom vår vakthund Nisse till undsättning. Han flög på kuvaszen så den backade undan från mig och Aileén, sedan sprang Nisse runt framför mig och Aileén så den omöjligt kunde komma fram till oss igen.

Slutligen kom byrackans matte fram och fick tag på den.

Förbannad som jag var hade jag inte många snälla ord att säga henne och hennes dumma svar var "han var inte så stor när jag tog honom vid 4 månaders ålder......." 

Det roliga med Nisse är att han normalt är ganska rädd för hundar som är större än papilloner...... han vågar inte hälsa på stora hundar ute.

Men när det gäller är han att lita på!




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards