Alla inlägg den 9 oktober 2007

Av Petra - 9 oktober 2007 23:34

Efter gårdagens tokryck är Aileén ganska trött. Just nu snarkar hon högt i min säng. Jag får nog sova i soffan i natt ; )


Men då kan man ju ta fram den lilla boken av Cermak och läsa hur man ska pigga upp sin lilla älskling. Här kommer hennes tips för en heldag:


1: "Uträtta behov", 15 min.                       

Nja, Aileén och Nisse vill nog ha en lite längre promenad

2: Frukost, 15 min.  

Ha ha. Det tar dem max 30 sek. att få i sig sin frukost.

3: Långpromenad med stretchövningar   

Ja, det skulle de tycka om!

4: Borstning under promenaden              

Helst inte om de slipper

5: Träning lite då och då

Vilken typ av träning?

6: Lunch, 15 min.

Max 30 sek. igen

7: Siesta med spa-tjänster 2 tim.  

Vad innebär det?

8: Massage, 30 min.    

ja, tack!

9: Kloklippning, slipning med nagelfil

Varför nagelfil?

10: Tid för tupplur minst en timme

Ja, matte lär ju behöva det iaf.

11: Ligga och ha det skönt, 30 min.

?????

12: Toalettbestyr med efterföljande borstning

Varken Aileén eller Nisse använder toalett utan föredrar naturen.

13: Öronrengöring, 5 min. 

Det kan nog behövas

14: Bad och torkning med hårtork, 30 min.       

Det tar timmar......     

15: Strosa runt i hemmet, 1tim.

Nja, har bara 3 rum och kök

16: Promenad, 1 tim.

Helt ok.

17: Middag, 15 min.

30 sek. igen

18: Toalettbestyr och borstning utomhus           

Pälsen lär väl slitas ut.......

19: Tandbostning, 5 min.     

Nödvändigt ont

20: Lek inomhus och fritid för resten av kvällen   

De är för stora för inomhuslek!    

21: Dags att sova med lite extra "kramnattis"     

Vad innebär det tro?

      


Nej, jag tror jag avstår från denna må-bra-dag och jag tror inte Aileén och Nisse har något emot att skippa den heller.

Om jag mot all förmodan får en knäpp och genomför programmet så rapporterar jag omgående till bloggen. Kanske fina foton på när de får manikyr och pedikyr med nagelfilen.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards