Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Petra - 15 juni 2009 23:49

Det gick åt he---te.

Pippin fixade inte att vara ensam i dag när jag gick och jobbade.

När jag kom hem så var Pippin ganska medtagen, som i går kväll när vi hittade honom ungefär. Försökte med lite vatten, mat och gosig handduk men den här gången slängde han in den isf att kvickna till.

Lili & Sussi lär alltså inte ringa mig när de behöver hjälp med djuren...

Men Pippin har haft party på balkongen under dagen i alla fall. Det finns nog ingen fläck som han inte har besökt. Man ser tydliga spår. Jag kommer att få skura balkongen ordentligt. Men inte ikväll.

Lite svårt att förklara för alla fyrbenta var Pippin tagit vägen. Hundarna går och letar och Kissen smyger omkring och hoppas han ska flyga in i  munnen på honom.

Nästa gång vi stöter på ett sjukt djur får jag nog ringa de där systrarna isf att leka djurens Florence Nightingale. Någon som har telefonnumret?





Av Petra - 15 juni 2009 11:44

Efter att ha legat nedbäddad varmt och skönt i en skokartong och sovit hela natten (bredvid mig i sängen så jag har kunnat försvara honom mot en väldigt hungrig katt. Hoppas fågelinfluensan är ett minne blott) blev det full fart i morse. Pippin fick verkligen pippi och tänkte inte finna sig i att vara i en kartong längre. Till frukost fick "han" mer kattmat och han försökte pröva sina vingar och flyga iväg. Insåg att jag hade att välja på att släppa ut honom i stormen eller hitta någon annan lösning för kartongen försökte han bryta sig ut ifrån. Kom på att jag har en stor papegojbur i källaren så jag hämtade upp den och lade skokartongen i den och lämnade hela boet ute på den inglasade balkongen. Där är han nu och tränar sina vingar och han har redan tagit sig ur buren och använder hela balkongen som träningslokal.

Husse får mata honom under dagen och förhoppningsvis tillåter vädret att han snart får komma ut i naturen igen. Hade nästan tänkt att ta med honom till jobbet i dag i kartongen men han är alldeles för vild för det.


Lilla grannen Ramos är redan med i sin första tävling

Gå in på www.agria.se och rösta på den sötaste valpen!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards