Direktlänk till inlägg 15 juni 2009

Ingen bra hönsmamma....

Av Petra - 15 juni 2009 23:49

Det gick åt he---te.

Pippin fixade inte att vara ensam i dag när jag gick och jobbade.

När jag kom hem så var Pippin ganska medtagen, som i går kväll när vi hittade honom ungefär. Försökte med lite vatten, mat och gosig handduk men den här gången slängde han in den isf att kvickna till.

Lili & Sussi lär alltså inte ringa mig när de behöver hjälp med djuren...

Men Pippin har haft party på balkongen under dagen i alla fall. Det finns nog ingen fläck som han inte har besökt. Man ser tydliga spår. Jag kommer att få skura balkongen ordentligt. Men inte ikväll.

Lite svårt att förklara för alla fyrbenta var Pippin tagit vägen. Hundarna går och letar och Kissen smyger omkring och hoppas han ska flyga in i  munnen på honom.

Nästa gång vi stöter på ett sjukt djur får jag nog ringa de där systrarna isf att leka djurens Florence Nightingale. Någon som har telefonnumret?





 
 
Ingen bild

Maria

16 juni 2009 09:54

Vila i frid lilla pippin :)

 
Kram Ruth

Kram Ruth

16 juni 2009 10:28

Oturligt att den lilla flygaren inte klarade livhanken trotts välmenande hjälp. Så är det, naturen har sina lagar. Du försökte rädda den men ack så det blev.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Andy

16 juni 2009 11:31

Inglasad balkong? 45 grader i skuggan? En ångkokt Tweet?

 
Eva H-höjden

Eva H-höjden

16 juni 2009 12:29

Det finns ju ofta en anledning till att fågelungar blir övergivna...
Jag skrev ett inlägg under ukulele men det verkar ha trillat bort..... jag kan skicka cd om jag har en adress! Eva

http://www.evahhojden.blogspot.com

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

16 juni 2009 15:27

vila i frid....å den dog iallafall inte blöt o kall i skogen..du var snäll som tog hand om den tycker jag :)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Petra

16 juni 2009 20:47

Andy: Hahahaha. Det är juni. I Sverige. Ingen sol. Bara regn. Jag funderade starkt på att sätta på infravärmen innan jag gick till jobbet men kom sedan att tänka på att djur klarar sig faktiskt ute i naturen även i det här landet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 9 oktober 2011 12:04


 

Av Petra - 6 oktober 2011 20:58

Vilken dag! Började morgonen med att läsa på paddan att i-hjälten fått kasta in handduken   Steve Jobs 1955-2011   Väntat men så ohyggligt tråkigt. Sitter här med iMac, iPad och iPhone..... Är det roliga slut nu eller finns det fler som ha...

Av Petra - 15 september 2011 14:57


Det visade sig att jag har samma förmåga som Terje Hellesö att råka på lodjur lite överallt Det oskygga lodjuret dök upp mitt på Sergelstorg när de spelade klasssisk musik och delade ut gratis kramar. Lodjur vill också ha kultur och kärlek!   ...

Av Petra - 6 september 2011 21:37


Grabben här tycker lite synd om sig själv för att han inte fått någon mat i dag. Men det får man inte från en matte som har fått skura golv och tvätta mattor bara för att han har slafsat i sig något mindre bra som han hittat ute. Men lite konsti...

Av Petra - 5 september 2011 21:21


Har fått nya lekkamrater hemma, Ipad och Macbook. Ipaden och jag blev genast bästa vänner och jag håller sakta men säkert på att lära känna Macen. Tycker att den har lite små konstigheter för sig eftersom jag är van vid PC. Men jag antar att man...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards