Alla inlägg den 14 februari 2009

Av Petra - 14 februari 2009 22:55

Har jag blivit xxxxxx och xxxxxx?                   

I tre dagar har jag försökt få in mina sim-kontakter i min nya iPhone utan att ha lyckats.

Dotterna fixade det på tre minuter.

Är min dotter extremt tekniskt begåvad eller är jag........... hmmmm........nej, tänker inte ens skriva ut orden.

Av Petra - 14 februari 2009 14:25

Sitter på jobbet och bläddrar i en bok en låntagare precis lämnat tillbaka. Det är Anders Hallgrens Uppslagsbok i hundpsykologi.

Hittar en kul företeélse: Spökåldern

Enl. Hallgren "är det många som hävdar att hundar har en ålder där de är i obalans, osäkra och rädda för saker de inte varit rädda för tidigare. Ofta inträffar denna i brytpunkten mellan unghund och vuxen, mellan sex månaders och ett års ålder. Troligen hänger detta fenomen ihop med den förändring i hundens hormoner som gör att den inte känner igen sig själv. Får inte förväxlas med sjukdom och smärta, som också kan vara orsaken. Skillnaden ligger i att de senare kommer plötsligt och är vanligen kortvarigt. Har hunden verkat komm in i en "spökålder", kan man för säkerhets skull kontakta en hundpsykolog för utredning."


Jag kan nog med säkerhet hävda att Nisse har varit i en spökålder till och från men att Aileén nu, vid en ålder av snart 10 år, kommit in i denna period. Nu är hunden som aldrig backat för något, blivit rädd för allt som "knäpper" högt, ex diskmaskin och tv. Om jag diskar eller att tv:n knäpper till så flyger Aileén upp i rena förskräckelsen och anser att den enda säkra platsen är i soffan/sängen bredvid matte. 

Undrar om hundpsykologer är dyra?

Av Petra - 14 februari 2009 14:00

VERKLIGHETEN VS ÖNSKEDRÖMMEN

Av Petra - 14 februari 2009 01:19

I går kväll när jag kom hem från jobbet var det -5 grader ute.

Då får jag se Nisses husse med vänner sitta ute och grilla och röka vattenpipa.

Hundarna fick inte vara med för det var för kallt för dem!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards