Alla inlägg den 21 februari 2009

Av Petra - 21 februari 2009 22:09

En kollega till mig har en fru som jobbar i skolkök.

Hon fick tyvärr influensa och var hemma ett tag från jobbet och när hon återkom var hon inte i tipptopp utan hade nog ett ganska dåligt immunförsvar.

Men hon hade köpt ett par nya Foppatofflor för att göra stegen på jobbet lite lättare. Foppatofflor verkar vara den familjens favoriter.

Hon hade köpt en ny modell med band baktill så att foten skulle sitta ordentligt. Tyvärr visade det sig att banden vid hälen var något för små så efter arbetsdagens slut hade hon fått skavsår på stortårna.

P.g.a det dåliga immunförsvaret blev skavsåren till inflammation som blev så illa att hon lades in på sjukhus för operation.

Nu har hon varit sjukskriven i snart två månader och hoppar omkring på kryckor med tånaglarna bortopererade. Foppatofflor kan hon absolut inte ha på sig och ni kan ju gissa vad retat hon blir av arbetskamraterna - sjukskriven p.g.a skavsår!

Den här alldeles sanna historien påvisar min teori om att Foppa-tofflor inte bara är fula utan oxå farliga. Så ni som fortfarande använder dessa otyg på fötterna lär av denna historia och släng tofflorna i plaståtervinningen.

Av Petra - 21 februari 2009 19:48

När jag igår såg annonsen om att Jeff & co skulle komma hit försökte jag boka biljetter via Ticnet. Deras sida var då stängt pga servicearbete.

I dag avvaktade jag några timmar för att invänta en väninnas svar ifall hon skulle med. När jag väl kunde beställa de åtråvärda biljetterna så fanns det bara de sämsta platserna kvar!

Vi ska alltså sitta längt bak och kommer antagligen bara se Achmed som en liten pinne där framme.

Det suger!

Av Petra - 21 februari 2009 00:09

Han kommer till Sverige!

Och han har sin väska med sig. Med Achmed!

Den 8:e april är jag på Kistamässan och har betalt hutlöst mycket för att sitta långt fram. Ska ni med?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards