Direktlänk till inlägg 28 september 2009

Med sorg i hjärtat...

Av Petra - 28 september 2009 21:56

...sitter jag nu och tittar på Svenska Hollywoodfruar (jag tror att det kan vara sista avsnittet)

Lika mycket som man tycker illa om Ankan så måste man bara älska Maria Montazami. Tänk att bli så lycklig över att i vuxen ålder (säkert en bit över 40....i sina bästa år alltså) bli så glad över att tjäna sina egna pengar och kunna bidra till hushållet. För sin första lön köpte hon familjen en nytt kylskåp fullt av godis till familjen Kyss

 
 
T

T

28 september 2009 22:05

Hon är 43. :)

Ett avsnitt kvar.

Jag har fått en mer positiv bild av Ankan som du skriver, efter att ha sett och hört henne i Skavlan och läst fler intervjuer.

Natti natt.

http://www.suntliv.bloggagratis.se

 
T igen

T igen

28 september 2009 22:06

Underbara hundar på fotot. *kär*
Jättefina.

http://www.suntliv.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

29 september 2009 08:53

Ja alltså, ett kylskåp (för egna pengar upprepade hon flera gånger) - herregud vilken överraskning :D

 
Ingen bild

Karin

29 september 2009 11:04

Annars var ju det roligaste i gårdagens avsnitt när Montazami berättade om sitt bästa "knep" när hon ville köpa något fult i terracotta.
"- Jag säger till Kamran att den kostar 60 dollar, men egentligen kostar den 400 dollar! Så jag tar av matpengarna och betalar med dem! DET är mitt bästa knep!" utbrister hon lyckligt.
Matpengar liksom.
Som hon får av sin man.
Det är väldigt roligt att härma hennes släpiga halvdrogade röst också :-D

 
Ingen bild

Petra

29 september 2009 11:51

Men hon är ju helt underbart naiv!
Hon verkar ha ett tufft liv som måste smyga sig till keramikvaser ; )

 
Ingen bild

Maria

29 september 2009 13:21

Det släpiga beror väl delvis på att hon är västeråsare från början. Såg ni fru Anka hos Aschberg också... det var magstarkt på många sätt!

 
Ingen bild

Petra

29 september 2009 14:12

Jo, jag kunde ju inte hålla mig ifrån Aschberg......
Men tycker ni inte att Ankan och hennes ego passar en välkänd egofixerad söderkis? Dialekten har de ju även gemensamt ; )

 
Ingen bild

Karin

29 september 2009 16:42

Jag tycker Ankan och Berlusconi har äktenskapstycke!
Missade Aschberg... var det nåt att ha?

 
Mars I Pan

Mars I Pan

29 september 2009 16:55

har missat serien men man kan ju inte lyckas undå Ankan ändå!
Tjäna sina egna slantar är viktigt, oavsett om man har gift sig rikt eller inte!

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Rebecca

29 september 2009 19:23

Bästa kommentaren är väl ändå "vi har ett underbart system, Kevin betalar allt. Det är toppen" Hahaha

 
Sussi

Sussi

30 september 2009 08:22

Tycker programmet skulle klara sig alldeles utmärkt utan Ankan. Tycker bara hon är löjlig :-(

Men Maria är min nya favvis. Vilken naiv människa men hon verkar sååå godhjärtad hihi

Ljusmärket Durance får jag nog ta en titt på :-)

Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Linn F

Linn F

30 september 2009 13:40

Hej hej! Jag tycker också om Maria, hon är gullig.. går omkring och skruvar på sina vaser, haha verkar vara en härlig familj. Hur är det med dig idag?

http://linnfagerholm.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 9 oktober 2011 12:04


 

Av Petra - 6 oktober 2011 20:58

Vilken dag! Började morgonen med att läsa på paddan att i-hjälten fått kasta in handduken   Steve Jobs 1955-2011   Väntat men så ohyggligt tråkigt. Sitter här med iMac, iPad och iPhone..... Är det roliga slut nu eller finns det fler som ha...

Av Petra - 15 september 2011 14:57


Det visade sig att jag har samma förmåga som Terje Hellesö att råka på lodjur lite överallt Det oskygga lodjuret dök upp mitt på Sergelstorg när de spelade klasssisk musik och delade ut gratis kramar. Lodjur vill också ha kultur och kärlek!   ...

Av Petra - 6 september 2011 21:37


Grabben här tycker lite synd om sig själv för att han inte fått någon mat i dag. Men det får man inte från en matte som har fått skura golv och tvätta mattor bara för att han har slafsat i sig något mindre bra som han hittat ute. Men lite konsti...

Av Petra - 5 september 2011 21:21


Har fått nya lekkamrater hemma, Ipad och Macbook. Ipaden och jag blev genast bästa vänner och jag håller sakta men säkert på att lära känna Macen. Tycker att den har lite små konstigheter för sig eftersom jag är van vid PC. Men jag antar att man...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards