Direktlänk till inlägg 25 augusti 2009

Och priset till Dagens Bästa Matte går till....

Av Petra - 25 augusti 2009 20:47

...MIG!!!!!

I alla fall om Nisse får nominera mig.

Jag har varit på Ikea.

Har inte köpt en massa krafs som möbler, husgeråd eller textiler som andra brukar köpa.

Jag kommer hem med Ikeas Golden till Nisse istället.

Denna underbart stora och mjuka hund ska tydligen föreställa en Golden retriever enligt Ikea. Är det likt tycker ni?

Nisse älskar den i alla fall. Men det ser ju lite makabert ut när han försöker bära den.

Vem/vad som Nisse tänker dela säng med ikväll är nog inte svårt att lista ut.

Men vi måste nog fundera på nytt namn tror jag. Ikea Golden känns inte rätt.

När Nisse ligger och myser med sin nya kompis så går jag och lägger mig med min nya bok som låg i posten i dag.

Verkar hunden bekant?

 
 
Ingen bild

Karin

25 augusti 2009 22:16

Ha ha ha... makabart är ju bara förnamnet! Stackars IKEA-gullet (bra namn va?) ser ju ut som han dör!

 
Ingen bild

Petra & Co

26 augusti 2009 08:20

Jo det ser en aning knäppt ut, speciellt då Ikea Golden är så stor att Nisse måste bära honom i halsen när han går omkring med honom. Men Ikea-gullet lever och har hälsan (om man nu kan säga så om leksaksdjur) och har blivit nerbäddad i Nisses säng i natt. Nisse själv låg på golvet bredvide. Tydligen är sängen inte tillräckligt stor för dem båda ; )

 
Ingen bild

Lena

26 augusti 2009 13:16

Jag förstår Nisse helt! Kommer nog snart köpa en hem till mig som jag bäddar ner i min säng o så sover jag själv i soffan... Lena

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

26 augusti 2009 21:48

haha jaaa, det e ju colis;)å vad kul att du fått den...väntar på o längtar att Christina skall skicka mig några exemplar, det har hon lovat mig, jättekul:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

26 augusti 2009 21:49

haha o ikeavovven var ju söt, fast nog Nisse mycket sötare o snyggare:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

26 augusti 2009 22:51

Ha ha, den Ikea-golden hade Poppan slaktat på fem minuter.
Vad GÖR Nisse med gosedjuren, undrar Poppan!!!!

Och boken??? Varför har jag inte fått några? Typiskt, jag ska genast slänga mig på mejlen och klaga.
Törs man fråga vad du tyckte? Jag vet att det inte blev så likt flattar alla gånger, men annars...?

http://stribergsstation.blogspot.com

 
Ingen bild

Petra

26 augusti 2009 23:04

Lotta & Christina: Jag ljög lite i texten igår....jag hann inte läsa den men ska försöka under morgondagen. Var tvungen att läsa böcker som jag skulle låna ut på bibl. i dag, bl.a Min pappa tyngdlyftaren ; ) Jag bara älskar bilden där Lisa slåss med tjejerna med hopprepet!
Jag hade en förhandsbeställning liggandes hos Adlibris - därför fick jag den så snabbt. Tror att den finns att köpa hos ex BTJ om två veckor o då ska jag köpa till jobbet oxå. "Recension" kommer under morgondagen.
Nisse hälsar att Poppan inte får komma i närheten av hans gosedjur. Gosedjur är det bästa han vet (Aileén tycker att han är skitlöjlig och suckar djupt) och han har inte haft sönder ett enda.

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

27 augusti 2009 06:53

haha näe, barnen o voffsen har ej vart med på svansviftartävling..men såklart ska de få ställa up, speciellt med Cola som är sådär glad oavsett vad som händer omkring;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

28 augusti 2009 07:27

Jag kan inte heller avstå att köpa nåt mjukisdjur när jag är på Ikea :-)
Doris blir så glad så när man kommer hem med nåt mjukt! Synd att dom inte håller så länge bara. Som hon slänger, biter och ska ha dragkamp med dom så får man besöka Ikea ganska ofta hihi

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 9 oktober 2011 12:04


 

Av Petra - 6 oktober 2011 20:58

Vilken dag! Började morgonen med att läsa på paddan att i-hjälten fått kasta in handduken   Steve Jobs 1955-2011   Väntat men så ohyggligt tråkigt. Sitter här med iMac, iPad och iPhone..... Är det roliga slut nu eller finns det fler som ha...

Av Petra - 15 september 2011 14:57


Det visade sig att jag har samma förmåga som Terje Hellesö att råka på lodjur lite överallt Det oskygga lodjuret dök upp mitt på Sergelstorg när de spelade klasssisk musik och delade ut gratis kramar. Lodjur vill också ha kultur och kärlek!   ...

Av Petra - 6 september 2011 21:37


Grabben här tycker lite synd om sig själv för att han inte fått någon mat i dag. Men det får man inte från en matte som har fått skura golv och tvätta mattor bara för att han har slafsat i sig något mindre bra som han hittat ute. Men lite konsti...

Av Petra - 5 september 2011 21:21


Har fått nya lekkamrater hemma, Ipad och Macbook. Ipaden och jag blev genast bästa vänner och jag håller sakta men säkert på att lära känna Macen. Tycker att den har lite små konstigheter för sig eftersom jag är van vid PC. Men jag antar att man...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards