Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Petra - 20 augusti 2009 22:46

Aileén är en ganska tuff dam som inte backar i några situationer.

Nisse däremot är rädd för åska, smällare, blåst, okända nya saker som syns eller låter. Listan kan nog göras hur lång som helst.

Men det finns tillfällen då Nisse får spela hjälte och Aileén är så rädd så hon håller på att hoppa ur skinnet.

Det farliga monster som skrämmer henne är diskmaskinen.

Om jag måste köra maskinen när vi är hemma så är hon klistrad bredvid mig och flämtar hela tiden. Hon blundar också för säkerhets skull så hon slipper se om diskmaskinen bestämmer sig för att slita sig och ge sig av efter henne. Här ligger hon klistrad bredvid mig i soffan och flämtar.

Tuffingen Nisse fattar ingenting.

Av Petra - 20 augusti 2009 13:45

Sent i går kväll bestämde jag mig för att äntligen plita ner det där långa inlägget om sommarens alla böcker på bloggen.

Satt med LillaBlå i knät och funderade ut spirituella formuleringar, kloka och väl genomtänkta recensioner och en hel del små elakheter om bokskörden (Jo men visst.....speciellt spirituellt?!)

Jag satt faktiskt alldeles för länge och jag kollade samtidigt på något tv-program och lyckades även nicka till lite emellanåt (jo, just så spirituell var jag).

När inlägget äntligen var klar och jag tryckte på spara så bara försvann allt.

Blev så sur att jag genast, trots den mycket sena timmen, var tvungen att börja frossa på glass.

Så om ni stöter på små spirituella, roliga och ironiska små inlägg om ljudböcker och svarttryck någonstans i cyberrymden så vet ni var de kommer ifrån.

Skicka gärna tillbaka dem till mig så jag kan samla dem igen här på bloggen.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards