Direktlänk till inlägg 2 juni 2009

I valet och kvalet

Av Petra - 2 juni 2009 21:42

Funderar på att sjukskriva mig från jobbet i morgon....

I vanliga fall tycker jag att det är kul och jobba och att jag faktiskt gör bra saker, speciellt för barn.

I morgon kommer jag att ändra på det och eventuellt ge barn men för livet.

Vi har avslutning av ett projekt vi genomför varje år med kommunens

5-åringar. En del av avslutningen i morgon innehåller moment där vi ska lära barnen några nya rörelsesånger och ramsor.

I morgon kommer de stackars barnen få se en tant i sina bästa år både sjunga (vilket jag absolut inte kan och borde få betalt för att låta bli) samtidigt som hon vickar på rumpan!

Detta kommer dessutom att upprepas några gånger.

Tantens något yngre kollega är dessutom höggravid och hur hon kommer att kunna vicka på rumpan i takt är ännu ett mysterium.

Hade jag en 5-åring skulle jag vägra låta dem gå till biblioteket i morgon alternativt skicka med en spion som kan dokumentera eländet så de har någon att skicka alla psykoterapeuträkningar till om ca 10-15 år.


 
 
Christina

Christina

2 juni 2009 22:21

Får vi se en video sen?

http://stribergsstation.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria

2 juni 2009 23:13

Jaa jag håller med föregående talare, lägg ut på Youtube sen!

 
Ingen bild

petra

2 juni 2009 23:35

Förr skrämde man ju barnen med sotaren....
Efter morgondagen kommer det låta: "Akta dig så inte den rumpvickande bibliotekarien kommer och sjunger för dig". Borde dokumenteras för att sedan säljas i avskräckande syfte

 
Ingen bild

Karin

3 juni 2009 17:01

Fan, jag läste för sent! Hur gick det?

 
Ingen bild

Petra

3 juni 2009 17:17

Jo, jag gick till jobbet.....
kameror, mobiltelefoner och annat teknisk utrustning konfiskerades innan rumpvickandet.
När jag och kollegan sjöng och vickade på rumpan och försökte lära 5-åringarna texten så de skulle kunna sjunga med räckte en liten pojke upp handen och sa: -"Jag tror det är bättre om ni inte sjunger".
Men jag har jobbet kvar och jag tror inte barnen blev så skadade (inget som visat sig ännu iaf)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 9 oktober 2011 12:04


 

Av Petra - 6 oktober 2011 20:58

Vilken dag! Började morgonen med att läsa på paddan att i-hjälten fått kasta in handduken   Steve Jobs 1955-2011   Väntat men så ohyggligt tråkigt. Sitter här med iMac, iPad och iPhone..... Är det roliga slut nu eller finns det fler som ha...

Av Petra - 15 september 2011 14:57


Det visade sig att jag har samma förmåga som Terje Hellesö att råka på lodjur lite överallt Det oskygga lodjuret dök upp mitt på Sergelstorg när de spelade klasssisk musik och delade ut gratis kramar. Lodjur vill också ha kultur och kärlek!   ...

Av Petra - 6 september 2011 21:37


Grabben här tycker lite synd om sig själv för att han inte fått någon mat i dag. Men det får man inte från en matte som har fått skura golv och tvätta mattor bara för att han har slafsat i sig något mindre bra som han hittat ute. Men lite konsti...

Av Petra - 5 september 2011 21:21


Har fått nya lekkamrater hemma, Ipad och Macbook. Ipaden och jag blev genast bästa vänner och jag håller sakta men säkert på att lära känna Macen. Tycker att den har lite små konstigheter för sig eftersom jag är van vid PC. Men jag antar att man...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards