Direktlänk till inlägg 16 maj 2009

Ålderskrämpor

Av Petra - 16 maj 2009 23:11

Fick försäkringsbrev  med posten i fredags, dags att förnya Aileéns försäkring. Som vanligt hade försäkringspremien gått upp några hundralapper men när jag tittade på vilkoren så var något fel. Aleéns veterinärvårdsförsäkring var bara på 20 000:-, inte på 60 000:- som vi haft tidigare. När jag läste det finstilta ser jag att de inte försäkrar Aileén högra än 20' för hon är numera för gammal!

Om två veckor fyller  hon 10 år (77 hundår) och då tycker Agria att det är bäst att dra tillbaka maxförsäkringen. Åldersdiskriminering!

Precis när jag läser brevet haltar Aileén in i köket. Haltar!

Hon har precis busat med sin toyboy och den ångvälten verkar ha gått hårt åt henne den här gången. Jag masserade och klemade bort henne ett tag och sedan blev hon som ny igen. Bara en liten sträckning.

Får nu försöka smälta att de inte vill försäkra min lilla älskling så högt längre eller börja leta andra försäkringsbolag.

Jag trodde åldersdiskriminering för förbjuden i det här landet...

Finns det någon diskrimineringsombudsman/hund/kvinna för hundar?

 
 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

17 maj 2009 10:04

vad shabbigt av agria...stackars Aaileen hoppas benet blir bra snabbt!Kram o ha en fin fortsättning på helgen:)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Rebecca

17 maj 2009 13:11

10 år! Ändå känns det som det var igår vi hämtade hem henne, men det var tydligen 8 år sen =S

 
lOTTA

lOTTA

18 maj 2009 15:51

haha jo Cola skulle säkert vilja ha ett gäng bebisar..men dock inte hennes trååkiga matte;)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
sanne

sanne

18 maj 2009 21:37

Nu kör vi oförsäkrat med Ludde. Vi resonerar som så att skulle han bli svårt sjuk/skadad där utgången är oviss ska vi inte dar ut på lidandet..
Ett typ benbrott eller liknande får man väl bita i det sura äpplet. Det hade vi även fått gjort om gammelman vore föräkrad för det är inte bara "taket" som sänkts utan även självrisken..
Så nu har vi satt undan försäkringspremierna och en liten övrig slant för ev. vet-besök.

Men visst är det surt, när man har en hund som är pigg och alert. Finns ju jyckar som är betydligt yngre och verkar "äldre"

http://zephyren.wordpress.com

 
Christina

Christina

19 maj 2009 22:55

Tack för gullig kommentar på min blogg :)

Så trist med försäkringen. Personligen har jag aldrig gillat Agria.
Det kanske är idé att ringa runt och kolla andra bolag!

http://stribergsstation.blogspot.com

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

20 maj 2009 10:34

vad kul att du talade om det där om christina. Hon har i en kommentar i samma inlägg som du kommenterade i min blogg (västindien)skrivit vad författaren heter också, kolla får du se:)hihi ja såklart håller vi tummarna för att hon vinner nästa år igen;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Rebecca

20 maj 2009 17:41

Jag har för mig att IF har bra djurförsäkringar.Eller så har jag drömt...

 
Ingen bild

Petra

21 maj 2009 23:04

Kollade IF. En katastrof, kan knappast kallas försäkring...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 9 oktober 2011 12:04


 

Av Petra - 6 oktober 2011 20:58

Vilken dag! Började morgonen med att läsa på paddan att i-hjälten fått kasta in handduken   Steve Jobs 1955-2011   Väntat men så ohyggligt tråkigt. Sitter här med iMac, iPad och iPhone..... Är det roliga slut nu eller finns det fler som ha...

Av Petra - 15 september 2011 14:57


Det visade sig att jag har samma förmåga som Terje Hellesö att råka på lodjur lite överallt Det oskygga lodjuret dök upp mitt på Sergelstorg när de spelade klasssisk musik och delade ut gratis kramar. Lodjur vill också ha kultur och kärlek!   ...

Av Petra - 6 september 2011 21:37


Grabben här tycker lite synd om sig själv för att han inte fått någon mat i dag. Men det får man inte från en matte som har fått skura golv och tvätta mattor bara för att han har slafsat i sig något mindre bra som han hittat ute. Men lite konsti...

Av Petra - 5 september 2011 21:21


Har fått nya lekkamrater hemma, Ipad och Macbook. Ipaden och jag blev genast bästa vänner och jag håller sakta men säkert på att lära känna Macen. Tycker att den har lite små konstigheter för sig eftersom jag är van vid PC. Men jag antar att man...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards