Alla inlägg den 30 maj 2009

Av Petra - 30 maj 2009 22:35

..badet alltså.

Men de flesta som badar brukar bli rena.

Inte Nisse.

Han anser att bad ska följas av att köra huvudet i första bästa ler- eller jordhög och sedan rulla runt bland jord och sand.

Han gör det nog med flit för då kan han ha turen att få bada i badkaret också. Och det fick han.

Han fick med sig Aileén i jordhögarna och sedan hamnade hon i slagsmål med en ilsken boxer så hon hamnade till slut också i badkaret.

Och matte.....sitter í soffan och ser på Entourage 4:e säsong och funderar på hur man bäst döljer den illröda näsan i morgon. Blev lite för mycket sol i dag.

Dagen grattis går till Juni som debuterade i elitklassen idag med fantastiska 248 poäng. Hoppas du får ett riktigt smaskigt tuggben av husse och matte!


Av Petra - 30 maj 2009 16:52

Konstigt ord det där, hänryckt. Men pingsten är ju hänrycktningens tid sägs det.

Promenaden i går blev låååång, snabb och utan bad. När vi kom till badplatsen var det så mycket folk och hundar där så jag omöjligt kunde släppa mina busar. De hade blött ner alla där och troligtvis satt fart på varenda hund och fixat allmänt kaos. Besvikna fick de istället en så lång och snabb promenad så både hundar och matte var helt slut på kvällen och matte hade lite svårt att röra sig i morse.

I kväll blir det repris men då kan jag förhoppningsvis låta hundarna bada ordentligt.

Promenaden i morse blev ovanligt lyckad. Vi gick förbi en skola där de små skolbarnen ordnat en loppis. En massa kläder, leksaker och framförallt GOSEDJUR. Hade som tur var lite pengar på mig så Nisse fick den största gosehunden vi kunde hitta. En mycket stolt hund spatserade hem och visade fångsten för husse. Nisse älskar alla sina djur och är mycket försiktig med dem så jag får tyvärr aldrig nöjet att slänga några slitna saker.  Lådan/lådorna med hans gosedjur tar lite väl mycket plats och han slänger omkring dem överallt i lägenheten. Enligt en amerikansk undersökning skadas ca 86 000 amerikaner varje år pga de snubblar över sina hundar alt. hundarnas leksaker. Om det görs en liknande svensk undersökning så kan jag bara konstatera att jag tillhör bägge fallen - snubblar både över hunden och dens leksaker.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards