Alla inlägg den 20 december 2008

Av Petra - 20 december 2008 12:02
Send your own ElfYourself eCards

Vi fick besök av jultomten men det blev nog för mycket glögg.........

Av Petra - 20 december 2008 00:48

Var på Bagarmossens djursjukhus i går på veterinär Emma Strages fördrag om vinterns faror för hund & Katt.

Emma var den veterinär som kämpade för att rädda Aileén när hon blev sjuk. Nu för tiden arbetar hon halvtid och forskar resten av tiden. Derars föreläsningar är fantastiska. Man får t.o.m praktisera på personalens hundar. I går fick vi träna på att ta puls och spjälka tassar. Förra föreläsningen jag var på fick vi göra hjärt- och lungräddning.

Dessa förläsningar är helt gratis och anordnas av vänföreningen och personalen på Bagarmossen.

Fick tips om lugnande receptfri medicin till Nisse samt en massa andra tips som finns att hämta på deras hemsida .

Visste ni exempelvis att vindruvor och russin är giftiga för våra hundar och katter?

Vindruvor behöver de käka en massa utav men russin räcker med 3g/kg för att ta död på en hund. Katter var däremot svåra att forska på eftersom de är smarta nog att undvika ex. russin. Chokladförgiftning vet väl de flest om och det går inte heller att få fram hur mycket en katt tål eftersom de inte äter det. Liljor däremot är farligt för kissarna. Det käkar de gärna trots att de är giftiga. Jag önskar att Kissen kunde läsa mina papper om giftiga blommor.

Har fått en massa blommor från jobbet i dagarna (jo, en del uppskattar mitt arbete) och jag jobbar hårt med att hitta platser där Kissen inte får tag på dem.

I morgon är det sista arbetsdagen innan en lång julledighet. Jag kan redan känna av den begynnande influensan som man ofta drabbas av när man ska vara ledig.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards