Alla inlägg under september 2008

Av Petra - 15 september 2008 21:52

Av Petra - 15 september 2008 20:29

Dyra hundar
Förstörda möbler, nedkissade mattor och söndertuggade elsladdar är något som många hundägare känner igen. Nu har en undersökning gjorts för att ta reda på vilken hundart som är dyrast när det gäller skadegörelse. Och det visar sig att Grandanois är den dyraste hunden. Under sin livstid förstör den för i genomsnitt 7.954 kronor skriver Aftonbladet. Även poppishunden Chihuahua är dyr i drift. Den förstör för 7.583 kronor i genomsnitt. En av de billigaste hundarna är en kramgo Goldenretriever som förstör för 1.769 kronor. (FL-Net)

Om det nu visar sig att Nisse förstör för mer än 1 769:- under sitt liv, kan jag skicka faktura till någon då? I så fall vem? Uppfödaren kanske?

Tänk att en sådan liten råtta som Chihuahua förstör för över 7000:-

Kanske kostnader för Anticimex.........


 

Av Petra - 14 september 2008 22:46

Ett riktigt skrovmål

Av Petra - 14 september 2008 22:17

Nu börjar den tiden på året då människor lägger sig i varma skumbad och tänder myspysljus i badrummet. Sedan kan de ligga där flera timmar och läsa och fylla på varmvatten ibland.

Varför får inte hundar bada skumbad?

Jag skulle också vilja ligga bland mysigt vatten och skum. Jag skulle nog inte läsa men däremot skutta omkring i badkaret så skummet yrar i hela badrummet.

Kanske  därför jag inte får bada i skumbad.....

Fast en gång hoppade jag faktiskt i badkaret när matte skulle bada. Tydligen såg det kul ut för hon bara skrattade och skällde inte ens på mig. Fast jag fick inte stanna kvar i badkaret.... orättvist.

/Nisse

Av Petra - 14 september 2008 19:07

Nu har jag fem kantareller men fortfarande inget recept. Funderar nu på att smörsteka hela härligheten och äta på 1/4 dels kex.

Av Petra - 13 september 2008 14:45

Dessa två små gula trattkantareller hoppade upp och anföll mig när jag var ute på hundpromenad.

Anfall är nämligen den enda metod som kan få mig att upptäcka kantareller. I svampskogen är jag blind. Jag kan hitta röda fina flugsvampar, oätliga bruna saker och ibland en och annan ätlig trumpetsvamp. Men kantareller är jag värdelös på att hitta. Har funderat att lära hundarna kantarellsök men antar att matte måste ha lite anlag för att det ska fungera.

Är det någon som har ett smaskit recept innehållande två kantareller?

Av Petra - 13 september 2008 11:36

Nu är tävlingen om bästa sommarbilden på Agria över.

Hundarna lyckades komma på 23:e plats av 760 bilder.

Vi är nöjda men prislösa.

Men nu kan jag ju berätta att vi fuskat. Bilden är ingen sommarbild utan snarare en vinterbild. Alla som känner Aileén och Nisse vet att det skulle vara omöjligt att fånga dem på bild ifall vattnet vore varmt. De skulle springa och simma omkring som tokar. Bilden är tagen i Alby strax efter att isen släppt. Vattnet är inte många grader, därav två hundar som bara vadar ner i vattnet och står stilla och antagligen känner tassarna domna.

Skvallra inte för Agria.

Av Petra - 12 september 2008 23:40

Nisse och jag ska till LA.

Cesar Millan söker nya hundar och mattar (ja, ja säkert en och annan husse är välkommen) till nya program.

Undrar om Nisse anses vara tillräckligt problemfylld eller så får vi fejka lite. Undrar om dra kopplet, rädd för smällare eller allmänt puckad räcker för att få en lektion av "mästaren". Jag kan nog komma på massor av problem på vägen dit.

Men Cesar hittar nästan aldrig fel hos hundarna utan det är ju mest dess ägare som klantat till det. Och där ligger jag nog bra till!


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards