Alla inlägg under september 2008

Av Petra - 12 september 2008 20:41

Nu har jag masat mig iväg och sett filmen Sex and the city, så nu är det definitivt slut.

Säkert halva filmen bestod av klädbyten......

När jag kom hem läste jag en tidningsnotis om att Mr Big sagt att det är en uppföljare på gång som ska handla om att de åker till London.

Tror inte det...... så fort de lämnat New York så har det ju gått åt h-----e.

Men finns det mer pengar att tjäna på idén så kanske de t.o.m kanske lägger handlingen i Stockholm. Se tjejerna handla på H&M skulle iaf definitivt göra slut på serien.

En sak irriterade mig i filmen. Paret som tagit steget att flytta från Manhattan och leva "Svenssonliv" hade åldrats ca 10 år sedan serien slutade medan de andra såg ut precis som vanligt.

Så där är det alltså familjeliv som gör att man åldras, medan ett hektiskt singelliv gör en strålande vacker.

Om det ändå vore så väl.....

Av Petra - 9 september 2008 20:57

...är jag.

Vi hade sommarboksfest på lilla Strand i dag. 42 barn anmälda, 68 barn kom. Festytan var på ca 90 kvm.

Poppade 6 påsar popcorn = 4 stora pappkassar och det gick åt 2 liter olja.

25 liter saft blandades. X antal påsar godiskolor av olika slag.

Ca 50 ballonger blåstes upp och en hel del serpentiner.

Men jag har bara ett brännmärke efter allt poppande och endast ett barn skadades.

Undrar vilket jobb man kan söka och sätta upp popcornspoppning på cv'n?

Av Petra - 8 september 2008 22:13

Om man inte orkar tugga på sitt jättestora tuggben men inte inte vill dela med sig till kompisen så lägger man sig på tuggbenet.

Mysigt......


Av Petra - 7 september 2008 23:32

Bilder ljuger inte........ eller?

Nisse sitter snällt med husse och sedan ATTACK!!!

Nej knappast. Nisse försöker desperat spotta ut husses arm ur munnen. Han vägrar bita honom trots husses uppmaning. Nisse föredrar Eukanuba istället för en gammal arm.

Aileén tycker bara att de är jobbiga.....

Av Petra - 7 september 2008 10:30

Hundarna var hos Rebecca några dagar, men jag träffade ganska omgående på en ny bekantskap - slottshunden Zack.

En mysig labbe på 11 år som lärt sig alla fikatider och framförallt vilka man skulle pussa på för att få en godbit.

Han insåg snabbt att det var mest lönsamt att pussa på mig ; )

Andras hundar och ungar får man skämma bort hur mycket som helst!

Men vilket underbart liv Zack lever. Han strövar fritt omkring på slottsägorna, promenerar med gästerna och följer dem gärna till sjön och tar ett bad, massor av god mat och kelar med alla som vill.

Jag undrar om jag kan skicka dit Aileén och Nisse på semester?

Av Petra - 7 september 2008 10:25

Nja.... inte direkt.

Vi stängde våra bibliotek och drog iväg till Södertuna slott i några dagar.

Jag hade kunnat stanna kvar där.

Rekommenderat varmt.

Förrutom vanliga slottsaktiviteter såsom god mat, slottsvisning, promenader i otroliga parker, vinkällare, spökhistorier mm så fick vi prova på bågskytte. Det var jättekul men jag misslyckades eftersom alla lever och har hälsan även i dag.

Av Petra - 1 september 2008 12:47

Alla undanflykter och bortförklaringar är bra.

Satt och kollade på Tradera i helgen och upptäckte att bl.a Odd Molly-kläder har ett mycket bra andrahandsvärde. En del kläder får man faktiskt mer för på Tradera än de kostar att köpa dem i butik. Det gäller då de kollektioner som inte längre finns att få tag på i butikerna.

Så nu kan jag fortsätta köpa tunikor och klänningar och hävda att jag faktiskt investerar. En liten pensionsförsäkring......

Jag kastade mig genast över de plagg som jag spanat på ett tag och den här gången med gott samvete.

Väskor däremot verkar inte bra att lägga ner för mycket pengar på så där får man lägga band på sig.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards