Alla inlägg under april 2010

Av Petra - 11 april 2010 20:17

   

Jag har inte druckit alkohol (tror jag) men är sååå sjuk.

Det började igår när lillmatte lämnade mig hemma igen. Magsjuk.

Jag blev nog sjuk av att lämna matte några dagar, eller kanske förgiftade lillmattes katter mig? Är det gourmetmat jag inte tål eller är det saknaden av lillmatte?

Aileén mår hur bra som helst men jag har hört rykten om att hon hade ganska känslig mage när hon var ung.

Jag har iaf tvingat ut matte stup i kvarten och när jag inte hunnit säga till i tid har matte fått gått upp och skurat köket efter mig.

Så har jag hållt på hela natten.

I morse tyckte jag att det var synd att väcka matte igen så då spydde jag på henne i stället. Jag tänkte att det var snällt gjort så hon slapp gå upp och skura i köket igen men hon uppskattade inte min vänliga tanke.

Hon har varit sur hela dagen och ringt återbud till en lunchgäst bara för att hon inte tror att jag ska kunna sköta mig.

Nu börjar det bli lite bättre och om jag har tur kanske man kan få lite mat i morgon så jag inte svälter ihjäl.

/Nisse - Lite skakad men inte rörd

Av Petra - 10 april 2010 13:14

De har haft det så eländigt hos Rebecca.

De har blivit utslängda i trädgården på dagarna och tvingats vakta den.

De har fått skinka i frukostmaten och oxfilé i middagen (jo, det är sant).

De fick vara ensamma en stund i går och som tröst fick de bara grisknorrar, kycklinggodis och tandborstgodis.

De har tvingas vara kattvakter till Lucifer och Balthazar.

De stackarna har t.o.m fått bada i badkaret.

      



Av Petra - 8 april 2010 22:24

  

Hundarna fick åka iväg till Rebecca i kväll och ska vara borta ett par dagar och leka med hennes katter. 

Men jag då?

Mig tänker ingen på. Jag ska tydligen stanna kvar här hemma ensam.

Jag tänker minsann visa matte hur sur jag är och ligga i soffan med ryggen åt henne hela tiden.

  

Sen kanske de lär sig att behandla mig som den hund jag anser mig vara.

Av Petra - 6 april 2010 09:26

    

Näst efter att bada är att bli dammsugen Nisses stora njutning i livet.

I går fick han både bada och bli dammsugen - vilken lycka!

Eftersom jag har intresse av att dammsuga lite annat än hunden, golven till exempel, så tycker Nisse att jag kan anställa någon som vill dammsuga honom några timmar varje dag.

Ailén suckar uppgivet...


Besvärligt att skriva det här inlägget utan att göra en clinton



Av Petra - 5 april 2010 09:26

  

I dag är utsikten vit från balkongen. Kissen ligger inte på favoritplatsen och det lär inte bli någon fika på en utomhusservering i dag.

Funderar på att ta fram julsakerna igen   

Av Petra - 4 april 2010 19:29

Kissen har hittat tillbaka till sin favoritplats på balkongen och ligger där sedan i går

Själv har jag suttit på en uteservering på söder och druckit kaffe med en väninna

Livet är gott ibland   

Av Petra - 3 april 2010 22:11


  

Äntligen påskafton och påskägg

Vi fick smaskigt grisöra i påskäggen

Kissen drog det korta strået för han fick en ny klotång i sitt ägg

  

Det var inte länge vi orkade sitta och se duktiga ut brevid äggen   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards