Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Är din älskling kärlekskrank?

Av Petra - 29 april 2010 21:07

Så inleddes ett brev som låg och väntade på mig i hallen.

Ett litet erbjudande från Bagarmossens djursjukhus att kastrera sin hund eller katt till extra lågt pris för tillfället.

Nisse är nog glad över att han är hos lillmatte på semester för han är just nu 35 kg kärlekshormoner.

Med erbjudandet fanns också en värdecheck på 200:- för veterinärvård och alla som följt den här bloggen ett tag vet att en stor del av våra löner går direkt till Bagarmossens djursjukhus. Men nu när vi har lite rabatt lär väl Aileén hålla sig kärnfrisk året ut.


En som är kärlekskrank är däremot jag.

Jag har äntligen börjat använda jobbets Nuut, en läsplatta som rymmer ett helt bibliotek. Nu ska jag bara försöka övertala chefen att jag behöver använda den 24/7 för att klara att sköta mitt arbete på bästa sätt.

Jag lär inte ha några problem att fördriva tiden när hundarna är på semester.


  Att vända blad när man läster känns plötsligt så 1900-tal....


 
 
Sussi

Sussi

30 april 2010 07:49

Får hoppas nu att Aileén håller sig frisk nu ;)

En sån där läsplatta skulle ju vara nåt! Men det är ju lite av känslan att vända blad och se hur det minskar det man har kvar att läsa.

Ha en trevlig valborg

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 9 oktober 2011 12:04


 

Av Petra - 6 oktober 2011 20:58

Vilken dag! Började morgonen med att läsa på paddan att i-hjälten fått kasta in handduken   Steve Jobs 1955-2011   Väntat men så ohyggligt tråkigt. Sitter här med iMac, iPad och iPhone..... Är det roliga slut nu eller finns det fler som ha...

Av Petra - 15 september 2011 14:57


Det visade sig att jag har samma förmåga som Terje Hellesö att råka på lodjur lite överallt Det oskygga lodjuret dök upp mitt på Sergelstorg när de spelade klasssisk musik och delade ut gratis kramar. Lodjur vill också ha kultur och kärlek!   ...

Av Petra - 6 september 2011 21:37


Grabben här tycker lite synd om sig själv för att han inte fått någon mat i dag. Men det får man inte från en matte som har fått skura golv och tvätta mattor bara för att han har slafsat i sig något mindre bra som han hittat ute. Men lite konsti...

Av Petra - 5 september 2011 21:21


Har fått nya lekkamrater hemma, Ipad och Macbook. Ipaden och jag blev genast bästa vänner och jag håller sakta men säkert på att lära känna Macen. Tycker att den har lite små konstigheter för sig eftersom jag är van vid PC. Men jag antar att man...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards