Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

Lönande middag

Av Petra - 7 mars 2010 23:00

I kväll blev jag bjuden på middag hos mamma. Mumsig porterstek (jo, hundarna fick doggybag).

Med på middagen var även mammas grannes 7-årige son, en underbar liten kille med stora drömmar om framtiden.

Han ska bli fotbollsproffs och tjäna 99 miljoner per match. När han inte spelar fotboll ska han bli diamantgrävare och hitta diamanter större än fotbollarna han sparkar på. Mellan fotbollsspelandet och diamantgrävandet ska han åka limousin en massa.

Pengarna han tjänar ska han faktiskt ge bort. En miljon till mig, en till min mamma, några till hans föräldrar osv.

Men de mesta av pengarna ska gå till offren i Haiti och limousinen ska vara så stor så alla grannar kan åka med och vi får dessutom fribiljetter till matcherna.

En liten kille med hjärta av guld.

Men innan alla miljoner börjar droppa in så vill han gärna städa och diska hos mig, mot betalning, och han lovade att han ska dammsuga Nisse ordentligt.


 
 
Ingen bild

mia

7 mars 2010 23:38

hahaha, petra, vilken grabb, helt underbar.
Dom är för mysiga, o generös, då är ålderns höst då den kommer räddad. ha de gott

 
Anna

Anna

8 mars 2010 07:30

Hihi ja vilken roligt liten kille med ett stort och varmt hjärta!

http://www.gourmetodling.com

 
Sussi

Sussi

8 mars 2010 19:46

haha "only the sky is the limit".. brukar man ju säga! Vilka härliga drömmar ;-)

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 9 oktober 2011 12:04


 

Av Petra - 6 oktober 2011 20:58

Vilken dag! Började morgonen med att läsa på paddan att i-hjälten fått kasta in handduken   Steve Jobs 1955-2011   Väntat men så ohyggligt tråkigt. Sitter här med iMac, iPad och iPhone..... Är det roliga slut nu eller finns det fler som ha...

Av Petra - 15 september 2011 14:57


Det visade sig att jag har samma förmåga som Terje Hellesö att råka på lodjur lite överallt Det oskygga lodjuret dök upp mitt på Sergelstorg när de spelade klasssisk musik och delade ut gratis kramar. Lodjur vill också ha kultur och kärlek!   ...

Av Petra - 6 september 2011 21:37


Grabben här tycker lite synd om sig själv för att han inte fått någon mat i dag. Men det får man inte från en matte som har fått skura golv och tvätta mattor bara för att han har slafsat i sig något mindre bra som han hittat ute. Men lite konsti...

Av Petra - 5 september 2011 21:21


Har fått nya lekkamrater hemma, Ipad och Macbook. Ipaden och jag blev genast bästa vänner och jag håller sakta men säkert på att lära känna Macen. Tycker att den har lite små konstigheter för sig eftersom jag är van vid PC. Men jag antar att man...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards