Alla inlägg under februari 2010

Av Petra - 11 februari 2010 14:45

Nja..... tjuv o tjuv. Snarare tiggare.

Jag gjorde nämligen som frun på berget tipsade om i dag. När man är sjuk ska man tycka synd om sig själv och äta allt man blir sugen på.

Jag inhandlade inte bara Treo på bensinstationen utan även kanelbullar.


Är det förresten någon som vet om de fortfarande säljer bensin och biltillbehör på bensinstationer?


När jag satte mig i soffan med tidning, kaffe o bulle dök den här sköna damen upp väldigt väldigt nära bullen.

Lite kul när man ser vilken rubrik i tidningen hon ligger på....

  

Mums!


Av Petra - 11 februari 2010 12:19

Roar och roar...... I går höll jag på att bryta ihop pga strulande nätverk. Trodde jag hade löst problemet på dagen men sedan funkade ingenting på kvällen.

Har även försökt att få läsa en E-bok på nya läseplattan men lyckas inte kopiera över något. Suck!

Men jag har ny jobbmobil som jag i alla fall fått igån ordentligt. Har testat kameran och den är ok men har en blixt som kan väcka döda.

Titta bara på hemmets fotomodeller

      

Nu ska jag ut och inhandla mer Treo. Tur att det finns OKQ8, dvs apotek, runt hörnet.

Av Petra - 9 februari 2010 22:16

I går var det jobbigare än vanligt på jobbet. Ca 25% av personalstyrkan var hemma och pysslade om någon förkylning.

I dag skuttade (jo, men visst) jag till jobbet nästan en timme innan jag behövde bara för att jag var pigg efter en längre promenad med hundarna.

Efter en sådan start på morgonen fattar ju vem som helst att det går åt h-----e.

Hade varit några timma på jobbet då näsan började rinna okontrollerat, rösten nästan försvann och jag började frysa för att senare svettas.

Nu är det min tur att pyssla om en förkylning.

Undrar vilken procentsats som fattas i morgon på jobbet?

Av Petra - 7 februari 2010 12:47

I går var jag och frun på berget och såg Om kärlek av Norén.

Norén en lördagskväll, hur dum får man vara?

Jag har sett en hel del av hans pjäser tidigare och aldrig varit missnöjd. Men det här......

Om någon har sett den och kan förklara för mig vad Magnus Roosman gjorde på scen så får ni gärna höra av er.

Men har man sett en sån här pjäs är man glad för att man inte är gift och att en massa glada hundar möter en vid dörren istället för en norensk äkta man.

På vägen hem började vi prata norenska. Om ni undrar hur det låter så är det få ord som igentligen inte säger någonting.

Om ni frågar mig.




Av Petra - 5 februari 2010 20:05

I dag tyckte jag att hon hade väntat tillräckligt.

Ett tuggben av den mjukare sorten, dvs gris isf kohud.

Benen försvann så snabbt att det inte ens blev ett foto.

Aileén är nöjd och munnen luktar inte så illa längre.

I kväll pussas vi.


Av Petra - 2 februari 2010 23:29

Såg precis på tv-reklamen att det där diskmedlen som inte heter NEJ ska UNDER EN BEGRÄNSAD TID säljas i orginalförpackning.

Jag ilar till affären!

Av Petra - 1 februari 2010 21:59

      

Under kvällspromenaden försöker Aileén och Nisse fixa en födelsadagspresent till Poppan som fyller år i dag.

Gissa vad?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards