Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Petra - 12 februari 2010 23:12

 

Dottern var på besök i dag men fick lite problem med att få plats i soffan. De fyrbenta gör allt för att vara så nära som möjligt. Nisse kör med en del tjuvtricks så Kissen fick hoppa ner på golvet.

Efter ett tag undrade dottern om jag möjligtvis gjort någon intelligenstest på Nisse. Mumlade något att jag gjort några stycken och hon gärna fick prova själv.

Hon tog fram det enklaste testet, dvs ett spel där hunden ska söka fram gömt godis. Tänker inte berätta hur det gick för det skulle nog närma sig förtal av den stackars hunden. Får återkomma när jag tagit bildbevis.


När julen var över så hade även amaryllisen gjort sitt.

Trodde jag.

Efter att den hade blommat två gånger klippte jag ner den och satte in löken i ett mörkt skåp under diskbänken.

I dag upptäckte jag att den inte hade några planer på att gå i ide.

En lång själk hade skjutit upp med en stor knopp där man kan ana en röd blomma.

Men den var vit när den blommade i julas.

  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards