Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Petra - 17 juli 2009 23:21

Jo, man kan ju förstå att alla tjejer över 13 nu är dödsförälskade i den nya vampyren Edward i Twilight.

Jag skriver "nya" eftersom det funnits några andra läckra vampyrer tidigare, Brad Pitt var ju exempelvis fantastisk som blodsugare för ett tag sedan.

Men nu är det ju Twilight som gäller.

Stephanie Meyers böcker om Bella och hennes vampyrpojkvän läses av var och varannan tonåring och deras mammor smygläser böckerna efter dem.

Naturligtvis var ju även jag "tvungen" att läsa den första för jobbets skull ; )

Helt ok.

Men så kom en kvinna i min egen ålder, alltså i sina bästa år, in på jobbet och sa att hon blivit helt fast i serien efter att ha sett filmen.

Då blev jag ju lite nyfiken och tog hem den.

Sedan har den legat här......

Men i kväll blev det äntligen av att jag tittade på den.

Och vad ska man säga... Jag ser fram emot nästa och nu måste jag ju även läsa de andra delarna i serien (i böckerna slipper man iaf se de löjligt bleka ansiktena som vampyrerna hade i filmen samt se andra tabbar som de gjort, ex att de iskalla vampyrerna helt plötsligt har svettmärken här o där).

Min slutledning av filmen är att jag har en hel del barnasinne kvar (är väl typ 14 år i min utveckling) och det bådar gott inför morgondagens biobesök som blir Harry Potter och halvblodsprinsen.





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards