Alla inlägg den 6 juli 2009

Av Petra - 6 juli 2009 22:27

Att bo bredvid ett McDonalds har sina sidor...

Mina hundar är säkert världsbäst på att slicka i sig milkshake ur en McDonaldsmugg utan att en enda droppe går till spillo.

Hundarna är också en väldigt bra ursäkt för att besöka detta ställe. De vet precis när de kan få sin matte att gå omvägen via det haket på hemvägen. De behöver bara se extra varma och hängiga ut för att jag ska tycka att de kanske förtjänar en milkshake.

Häromdagen när jag stod i kön för att köpa denna kemiska glassubstans kom jag och tänka på min svärson Micke. Dotterna nämde att han var så förtjust i den nya glassen som ska påminna om marängswiss eftersom de små marängerna var så söta och pyttiga.

Jag bestämde mig för att testa en sån till kaffet istället för att göra hundarna sällskap med milkshaken (jo, man är ju tvungen att göra hundarna sällskap, eller?).

Det skulle jag inte ha gjort!

Den kemiska smaken av banan- och vaniljglass blandad med sliskig chokladsås och pyttesmå maränger var helt underbar.....

I dag stod jag som en knarkare i kön på McDonalds igen. Fanns ingen värme ute så jag kunde inte skylla på hundarna i dag.

Måste nog avgifta mig från skräpet de säljer och se till att ha en massa Ben & Jerry hemma när abstinensen sätter in.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards