Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Petra - 23 mars 2009 21:27

Började sjunga med en reklamlåt som gick på TV. Aileén hoppade snabbt ner från soffan och gav mig en blick som sade allt. Nisse var inte lika subtil utan hoppade upp och slog tassarna i ansiktet på mig.

Jag förstår piken!

Men det var inte det jag tänkte skriva om.

I går kväll när vi tog kvällspromenaden stötte vi på en stackars skabbräv mitt i området. Hundarna blev som galna och räven sprang i väg mot kvarterets pizzeria. Nog med det........ trodde jag.

I morse ringde mobilen precis när jag ska iväg till jobbet. Husse skrikande i andra änden "Släpp allt och skynda ner till butiken". När jag kommer ut så ser jag honom stå och vifta med händerna och fråga om han ska ringa polisen. Utanför butiksdörren tvärstannar jag - en stank som inte kan förklaras på en blogg slår emot mig som en vägg. Inne i butiken härjar skabbräven runt för fullt. Räven var så skabbig och sjuk att husse inte ens kunde identifiera den som räv utan trodde han fått in en helt okänd stinkande art som gjort entré på jorden. Vi fick ut räven, som tyvärr bara lyckats få i sig lite kokosflingor, och medan jag ringde viltvårdaren så fick husse skrubba hela butiken.

I Tyresö har vi haft ett gott rävbestånd ett tag som tyvärr har gjort rävarna ganska oblyga vilket många tycker det är jättekul och har börjat mata dem. Nu när några av dem är jättesjuka söker de sig naturligtvis till människor. I området finns mängder av hundar och några av dem kommer säkert att få rävskabb. Det blir en jobbig period framöver med att försöka hålla hundarna friska men blicken jag fick från den stackars räven kommer jag inte glömma i första taget. Blick o blick förresten.... ögonen var nästan helt igensvullna.

Av Petra - 23 mars 2009 17:35

http://www.alltomstockholm.se/start/article46628.aos


Läs och bli avundsjuka på mig och Rebecca som är i Kistamässan den 8:e april.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards