Alla inlägg den 22 mars 2009

Av Petra - 22 mars 2009 23:12

Jo, visst är det skönt att ha internet igen.

Har visseligen surfat för fullt med min älskade iPhone men det är lite meckigt att skriva med det lilla lilla tangentbordet.

Men allt är ju inte bra med internet......... kände för att baka lite i kväll och gjorde ordning en plåt med havrekakor. Straxt innan de var färdiggräddade i ugnen skulle jag bara kolla några mail....

Efter vad jag tyckte var "en liten liten stund" började det lukta bränt och hela köken var rökfyllt.

Inga havrekakor till mig i kväll ; (



Av Petra - 22 mars 2009 16:29

Jo, ang. omröstningen om mina försäkringspengar kan jag meddela att de som trodde att jag skulle få pengarna efter några veckor kan se sig blåsta på Ben & Jerry glass. Efter några veckor så skickade Försäkringskassan ytterliggare blanketter som de ville att jag skulle fylla i. Exakt hur många timmar jag befunnit mig på arbetsplatsen under min halva sjukskrivning, exakt hur många timmar och minuter jag avsåg att ta ut i sjukpenning, om jag trodde jag skulle ta ut mer sjukpenning efter den period jag ansökt om mm. När jag fyllde i den första blanketten hade jag redan börjat jobba heltid igen sedan flera veckor, vilket jag också fyllde i där men tydligen var det inte tydligt nog att jag fyllt i att jag var arbetsför och läkarintyget som var medskickat bara gällde januari månad ut.

Nu följer säkert en spännande fortsättning.

Och ni ska veta att det faktiskt bara är 3 ynka dagar som försäkringskassan ska stå för. Undrar hur många blanketter folk som är sjuka 3 månader måste fylla i?


Av Petra - 22 mars 2009 16:21

Äntligen är datorproblemsh--v---t löst.

Jag lyckades ju nästan rädda datorn men lyckades inte återställa drivrutinerna för internet. Sedan förbarmade sig en arbetskamrat över datorn och nu funkar det igen.

Tack Andreas!!!

Tyvärr är den rensad på sitt innehåll men jag gjorde en backup på alla viktiga filer i slutet på dec. så det är ingen större fara.

Tyvärr har jag förlorat alla bokmärken med adresser till alla bloggar jag brukar läsa så är det någon som tycker sig sakna mig bland läsarna så får ni gärna skicka påminnelser med länkadressen.















Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards