Direktlänk till inlägg 25 november 2009

ett underverk?

Av Petra - 25 november 2009 18:48

Nu ska ni inte tro att det här är en vanlig orkideé.  Den här orkideén är ett smärre underverk. Det första som jag faktiskt lyckas med att få blomma om igen - alldeles själv. De andra brukar ge upp och lägga sig ner och dö, men den här överlevde och uppskattade min omvårdnad.

Ett annat litet underverk är att hälften av familjen fick sitt vaccin i dag.

  

Här sitter de ivrigt väntande på den snälla sköterskan som gav upp för Aileéns bedjande blickar  och faktiskt gick och hämtade ett helt fat med köttbullar. Köttbullar är annars bara för inliggande sjuka patienter som behöver lite uppmuntran för att äta och eftersom Aileén är en van patient så försöker hon planka in på avdelningen varje gång vi kommer dit. Vi vägde dem oxå och det visade sig att Nisse gått ner ca 0,5 kg och Aileén gått upp lika mycket. Skönt att kilona håller sig inom familjen. 

 
 
Sussi

Sussi

26 november 2009 19:12

Den bedriften har jag aldrig lyckats med.. Jag fick en jättefin Orkidée av min mamma men den lyckades jag inte hålla liv i.

Vilken lyx!! Få köttbullar hos veterinären. Det hade inte varit nåt problem att få dit hundarna om dom visste att sånt väntade hihi

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

28 november 2009 17:54

Jag brukar vara fena på att ha ihjäl växter inomhus, men orkidéerna är de enda som tål precis vad som helst, och ändå blommar om snällt flera ggr om året.
Du kanske ska "misshandla" dina andra orkidéer lite mer? Lite spanking ;) Något att ta ut aggressionerna på, efter att t ex ha cyklat omkring kors och tvärs häromdagen...

http://stribergsstation.blogspot.com

 
Petra

Petra

28 november 2009 21:21

När det gäller orkideér har jag verkligen testat ALLT. Har glömt bort dem, misshandlat dem på alla sätt o vis (inte spanking dock), följt böckers råd osv osv men alla har dött efter de har blommat. Det har ju gjort att jag har blivit lite besatt i att få dem att överleva och kankse t.o.m blomma lite då och då. Nu äntligen börjar det betala sig fast jag jobbar ganska hårt med dem o ger dem bad mm.
Dagen då jag fick cykla omkring var jag för trött för att ens bli arg.....

http://aileenonisse.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

28 november 2009 23:21

Ja, då rök den teorin... :o

http://stribergsstation.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

29 november 2009 13:22

vilket bra tips! Du har så rätt, det finns ju så många städfirmor som bara drömmer om ett sånt jobb hihi
Och visst håller man ekonomin igång då hahaha

Ha en mysig första advent

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 9 oktober 2011 12:04


 

Av Petra - 6 oktober 2011 20:58

Vilken dag! Började morgonen med att läsa på paddan att i-hjälten fått kasta in handduken   Steve Jobs 1955-2011   Väntat men så ohyggligt tråkigt. Sitter här med iMac, iPad och iPhone..... Är det roliga slut nu eller finns det fler som ha...

Av Petra - 15 september 2011 14:57


Det visade sig att jag har samma förmåga som Terje Hellesö att råka på lodjur lite överallt Det oskygga lodjuret dök upp mitt på Sergelstorg när de spelade klasssisk musik och delade ut gratis kramar. Lodjur vill också ha kultur och kärlek!   ...

Av Petra - 6 september 2011 21:37


Grabben här tycker lite synd om sig själv för att han inte fått någon mat i dag. Men det får man inte från en matte som har fått skura golv och tvätta mattor bara för att han har slafsat i sig något mindre bra som han hittat ute. Men lite konsti...

Av Petra - 5 september 2011 21:21


Har fått nya lekkamrater hemma, Ipad och Macbook. Ipaden och jag blev genast bästa vänner och jag håller sakta men säkert på att lära känna Macen. Tycker att den har lite små konstigheter för sig eftersom jag är van vid PC. Men jag antar att man...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards