Alla inlägg den 1 november 2009

Av Petra - 1 november 2009 15:38

  

Långpromenad, hundbad och kloklippning. Nu åker fästinghalsbanden av för i år.

De har gjort ett bra jobb. Nisse har haft en eller två fästingar som Aileén har hittat och Aileén har slagit rekord i år med nolltolerans. Inte en endaste liten äcklig fästing.

Väl investerade pengar med fästinghalsbanden!


Sitter nu äntligen och slappar i soffan med te, Bragokakor, kvällstidning och tv.

Såg en repris på Debatt som bl.a handlade om plastkirurgi. Några välkända damer var närvarande och pratade glatt om sina operationer. Jag satt som klistrad och stirrade på deras läppar. Faschinerad över att de faktiskt lyckas röra munnen och prata med ca 1 kg  silikon i läpparna. Varför vill de se ut som Kajsa Anka?

Glömmer aldrig första gången jag såg ett par sådana förstorade läppar irl. Det var på en José Carreras konstert för ca 10 år sedan. En Östermalmstant i 60-års åldern som satt i raden framför oss var ganska sönderopererad i ansiktet. Jag och mitt sällskap kunde knappt ta ögonen från hennes megastora silikonläppar som hon dessutom målat i en hiskelig färg. Första, och förhoppningsvis sista, Carreraskonstert som jag varit trollbunden av annat än honom.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards