Direktlänk till inlägg 18 juli 2009

Halvblodsprinsen

Av Petra - 18 juli 2009 22:38

Så då var det avklarat.

Senaste Harry Potterfilmen alltså.

Bara två trollstavar av fem möjliga ger vi den.

Småpojkarna som inte hunnit upp i tonåren gäspade en del. För mycket pussande.

Jag och dotterna som är hängivna fans tycker nog att 5:an och 6:an bara är transportsträckor till det bittra slutet i 7:an.

Bittert eftersom serien om Potter då är avslutat. Vi skulle kunnat läst några fler böcker....

Väl hemma slår jag på tv:n och ser lite på 101 dalmatiner.

När ska de införa en Oscar för bästa djurroll?

 
 
Ingen bild

Andreas

19 juli 2009 12:09

Ja och så har du ju en "kvalitetsfilm" med småhundar att hämta ut på bibblan också.
http://www.imdb.com/title/tt1014775/ Hur hamnade egentligen chiahuan i vårt sortiment?

 
Ingen bild

Maria

19 juli 2009 13:45

Beverly hills chiuahua, herregud. Andreas tack för informationen, jag får ompröva min uppfattning om Petras goda smak ;-)

 
Ingen bild

Petra

19 juli 2009 18:53

Ja du Andreas, Disneyfilmer köps in därför att de hyrs ut några hundra gånger fler gågner än "kvalitetsfilmen" och ger oss pengar att köpa in film som inte hyrs ut så mkt. Anledningen till att jag vill se den är att jag älskar att titta på dessa förhatliga små råttor som kläs ut i bling bling.

 
lOTTA

lOTTA

19 juli 2009 21:57

.....har faktiskt aldrig sett en harrypotter film...:/

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Ludde the PitBullPudel

Ludde the PitBullPudel

19 juli 2009 22:08

ok matten säger att jag är ovanligt ilsk av mig men jag har en annan kvalitet åsso..

Så bästa djurroll är ju givet min.

Matte håller just nu på å zauckar över nån änglahund (min "brorsa") som tydligen kunde lukta sig till svampareller...
Men hallå... jaga runt i skogen efter en massa läbbiga zvampar som man ändå inte kan äta bara för att matte í falsett ska säga "duuuuuuuuuuuuuuuuuuktig" och slänga till en halvtorr frolic???
Nä hon får nog fortsätta ge grannen en pilsener och säga i falsett "duuuktiiiig"
VOFF!

http://zephyren.wordpress.com

 
Ingen bild

Petra

19 juli 2009 22:11

Inte?
Men läs böckerna, de är fantastiska. När man får barn att sträckläsa över 1000 sidor (5:e boken, de andra är bara mellan 400-900 sidor) så bör man få nobelpriset. 3:e boken anser jag att alla människor bör läsa för där får man äntligen veta sanningen om trädgårdstomtar.

 
Ingen bild

Petra

19 juli 2009 22:55

Ja du Ludde....Jag har försökt att få de fyrfota i familjen att leta kantareller oxå men de föredrog rådjur och annat spännande som finns i skogen. Jag gav upp.
Har tyvärr ingen trevlig granne som delar med sig så de få kantarellerna som smaskas på här har jag letat upp själv och det blir inte många.
Jag tror inte du är ovanligt ilsk. Brorsan har toypudelkennel och alla där tror att de är pitbulls. Pudlar försöker ständigt äta upp mina "små hundar ; )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 9 oktober 2011 12:04


 

Av Petra - 6 oktober 2011 20:58

Vilken dag! Började morgonen med att läsa på paddan att i-hjälten fått kasta in handduken   Steve Jobs 1955-2011   Väntat men så ohyggligt tråkigt. Sitter här med iMac, iPad och iPhone..... Är det roliga slut nu eller finns det fler som ha...

Av Petra - 15 september 2011 14:57


Det visade sig att jag har samma förmåga som Terje Hellesö att råka på lodjur lite överallt Det oskygga lodjuret dök upp mitt på Sergelstorg när de spelade klasssisk musik och delade ut gratis kramar. Lodjur vill också ha kultur och kärlek!   ...

Av Petra - 6 september 2011 21:37


Grabben här tycker lite synd om sig själv för att han inte fått någon mat i dag. Men det får man inte från en matte som har fått skura golv och tvätta mattor bara för att han har slafsat i sig något mindre bra som han hittat ute. Men lite konsti...

Av Petra - 5 september 2011 21:21


Har fått nya lekkamrater hemma, Ipad och Macbook. Ipaden och jag blev genast bästa vänner och jag håller sakta men säkert på att lära känna Macen. Tycker att den har lite små konstigheter för sig eftersom jag är van vid PC. Men jag antar att man...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards