Alla inlägg den 16 juni 2008

Av Petra - 16 juni 2008 20:49

Började med Torbjörn Flygts Himmel. En helt underbar bok som kommer finnas kvar i minnet länge.... En klar Augustnominering!

Sedan Läckbergs Sjöjungfru. Vad kan man säga? Har läst historien och sett filmerna förr.  Inget nyskapande alltså. Men det var väl knappast väntat heller. 

Påbörjade även Ildelfonso Falcones Katedralen vid havet. Den verkar lovande. Hittills inte lika fängslande som landsmannen Ruiz Zafóns Vindens skugga, men har kanske för höga förväntningar.

Har även plöjt några kapitel av Odd Thomas av Koontz bara för att försöka komma på varför jag läste honom i tonåren. Men har inte lyckats finna svaret. Fast det är inte många författare från tonåren som får hänga med så länge och så ska det väl vara antar jag.

Nu kan man ju få för sig att jag sitter hemma hela dagarna, men det är helt fel. Jag, hundarna, stegräknaren och Ipoden gör många km tillsammans.

Ju bättre bok, desto fler steg. En bra bok och juste väder ger ca 11 km (ca 17000 steg).

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards