Alla inlägg under november 2008

Av Petra - 16 november 2008 22:46

Aileén har bara en leksak som hon leker med - Nisse.

Nisse har däremot en stor leksakslåda full med bollar och nallar.

För första gången så leker faktiskt Aileén tillsammans med Nisse och använder en "leksak".

Nu råkar leksaken var min diskhandduk och jag hoppades på att de kämpade om vem som skulle hjälpa till med disken, men de ville nog bara imponera lite för grannen som var här och fikade.

Av Petra - 16 november 2008 13:48

Fy F-n!

Någon som känner för att lämna ett stooort bidrag så jag kan åka till ett varmare ställe några månader?

Hör av er så får ni mitt bankgironummer och så börjar jag packa väskan. Ok?


Av Petra - 16 november 2008 01:34

Jo, att ha på datorn för mycket är riskabelt.

I kväll/natt efter duschen stod jag och torkade mig i badkaret.Då hörde jag ett hjärtskärande skrik från vardagsrummet.

Hundarna äter upp Kissen!!!

Sprang ut ur badrummet, snubblade på golvet eftersom jag fortfarande var våt.Gled vidare genom hallen och in i vardagsrummet.

Där låg katten och sov på soffan, hundarna låg och sov i min säng.

Men datorn stod på och de söta hundvalparna övade anfallsteknik.


Av Petra - 14 november 2008 21:13
Free TV Show from Ustream

Verkar vara ett populärt säljknep från kennlarna att sätta upp en webkamera och låta alla följa de små dygnet runt.

Hur gulligt som helst.

Av Petra - 13 november 2008 20:55
Video clips at Ustream

Nu kan jag inte lämna datorn på många veckor....

Av Petra - 12 november 2008 22:33

...får det plats i och runt soffan hos mig på kvällarna.

Men de är snälla och spar en liten plats till mig.

Av Petra - 12 november 2008 21:17

...med svenska deckarförfattare!

Jag brukade alltid rekommendera svenska och andra nordiska deckarförfattare när någon frågade efter lästips.

Nu efter att ha genomlidigt en stor del av 2008 års skörd av nya deckare kan jag bara konstatera att de tappat stinget.

En författare som numera gängat sig med en kändispolis skrev en bok med handlig som jag sett i mängder av Hollywoodfilmer redan. Gammal skåpmat!

En som skriver om Gunnar, med italienskt efternamn, senaste bok var så tråkig att jag nästan somnade gående när jag promenerade.

Sedan kommer kategorin författare som numera låter offren förvandlas till spöken som vägleder  polisen och åklagare till sina mördare. Och det smittar tydligen för fler och fler fiktiva brottsbekämpare får spöken vid sin sida.

Ett annat grepp har varit att man skriver in sina författande kompisars karaktärer i handlingen. Undrar om de får dela med sig av royaltin då eller om de kanske får en extra inkomst för att de gör reklam för kollegans böcker?

Vad har hänt?



Av Petra - 12 november 2008 19:18

Här spyr de i kapp.

Nisse har spytt och skitit ner hela köket ca 4 ggr i natt.

Kissen kräks lite här och där.

Tror nästan att de smittat varandra med magsjuka.

I natt är det väl Aileéns och min tur...

F-N jag är inte imponerad av mitt liv just nu.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards