Alla inlägg den 16 november 2008

Av Petra - 16 november 2008 22:51

Jag fick en tomatplanta i somras som jag satte på min inglasade balkong.

I september så hade en liten liten tomat börjat växa så jag tog in den och placerade plantan i köksfönstret. Nu äntligen har tomaten växt till en pingisbolls storlek och blivit röd.

Det blir nog tomatsallad till middagen i morgon.

Dessutom finns det tre ärtstora gröna tomater till som är på gång.

Jag kan nog förvänta mig att få en stor tomatsallad någon gång till våren om det fortsätter i den här takten.

Jag säger till när ni är välkomna på middag och festa på min stora skörd,

garanterat ekologisk.

Av Petra - 16 november 2008 22:46

Aileén har bara en leksak som hon leker med - Nisse.

Nisse har däremot en stor leksakslåda full med bollar och nallar.

För första gången så leker faktiskt Aileén tillsammans med Nisse och använder en "leksak".

Nu råkar leksaken var min diskhandduk och jag hoppades på att de kämpade om vem som skulle hjälpa till med disken, men de ville nog bara imponera lite för grannen som var här och fikade.

Av Petra - 16 november 2008 13:48

Fy F-n!

Någon som känner för att lämna ett stooort bidrag så jag kan åka till ett varmare ställe några månader?

Hör av er så får ni mitt bankgironummer och så börjar jag packa väskan. Ok?


Av Petra - 16 november 2008 01:34

Jo, att ha på datorn för mycket är riskabelt.

I kväll/natt efter duschen stod jag och torkade mig i badkaret.Då hörde jag ett hjärtskärande skrik från vardagsrummet.

Hundarna äter upp Kissen!!!

Sprang ut ur badrummet, snubblade på golvet eftersom jag fortfarande var våt.Gled vidare genom hallen och in i vardagsrummet.

Där låg katten och sov på soffan, hundarna låg och sov i min säng.

Men datorn stod på och de söta hundvalparna övade anfallsteknik.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards