Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Det ena avlöser det andra....

Av Petra - 12 april 2010 21:03

Nisse är på bättringsvägen och ska få lite vanlig hundmat i morgon.

Men han fördriver nu tiden med att jaga Kissen för han tycker väl att han ser riktigt välnärd och smaskig ut nu när han har fått gå på svältdiet några dagar.

Undrar hur många dagar han ska fasta för att ta sig en tugga på hårbollen?


Husse kom hem från Långtbortistan i dag vilket innebär att han nu tar hundarna på dagarna och lillmatte slipper åka hit och ta ut dem.

Jättekul, men hundarna vill helst ha hela flocken samlad och att alla ska ta hand om dem - samtidigt.

Dotterna gamla rum står tomt här om hon vill flytta in igen men hon föredrar att bo i egen lägenhet. Jättedumt tycker hundarna som tycker att en 24-åring ska flytta hem till sina hundar. Är man flock så är man.


I kväll efter jobbet kom jag hem och såg några övergivna grillchips i en skål.

Mums! 

Men chips ska man tydligen inte äta på en måndag för jag bet av en stor bit på en tand. Som tur var längst bak i munnen men det lär kosta en del att åtgärda.

Att gå till tandläkaren hör inte till de roliga sakerna men räkningen efteråt kan man verkligen hålla sig för skratt åt ; (


Suck!

 
 
Ingen bild

Maria

12 april 2010 22:03

Men vilken otur :(

 
Petra

Petra

12 april 2010 22:05

Tror att du innerst inne vill gå till tandläkaren i stället för mig ; )

http://aileenonisse.bloggagratis.se

 
Yrsa

Yrsa

12 april 2010 23:36

Haha jag skrattar åt dig Nisse och dammsugaren. Måste nog prova på det! Däremot springer jag efter matte när hon ska skura. När hon säger till mig brukar jag sätta igång och jaga min svans, eftersom det då är väldigt väääldigt halkigt på golvet så druttar jag alltid omkull flera gånger. Jo visst är det lite hår från mig - just nu - det brukar vara jättemycket i vanliga fall - men den sista månaden har jag inte löst nästan nåt - konstigt va? Nu ska jag skriva lite i min blogg innan klockan blir för mycket. /Yrsa

http://akital.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

13 april 2010 07:37

Skönt att du är bättre Nisse....ja, så du orkar flirta med Yrsa ;)
Däremot tyckte jag liiite synd om din matte...jädra skit-chips det där!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Yrsa

Yrsa

13 april 2010 13:36

Jo visst har jag konstig familj?? Husse kom hem igår så han fastnade inte i tv:n men han kom med sista flyget så det var jättesent. Jag ligger inte i sängar (får inte) men när min lillmatte Ullis är hemma då sover jag i sängen med henne och med lillhusse Jens får jag göra det ibland. Däremot på stugan då får jag ligga i soffan - hemma törs jag inte gå i soffan det är faktiskt avstängt med kompostnät på dagarna för jag tycker om att äta upp soffor........ Jag vill också sova i en säng./Yrsa

http://akital.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

14 april 2010 07:56

Gud så skönt att Nisse mår bättre..
Men otur på din tand. Det är så jäkla dyrt att gå till tandläkaren. Jag ska dit och slutföra min rotfyllning på måndag.. Sen är man pank :-(

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 9 oktober 2011 12:04


 

Av Petra - 6 oktober 2011 20:58

Vilken dag! Började morgonen med att läsa på paddan att i-hjälten fått kasta in handduken   Steve Jobs 1955-2011   Väntat men så ohyggligt tråkigt. Sitter här med iMac, iPad och iPhone..... Är det roliga slut nu eller finns det fler som ha...

Av Petra - 15 september 2011 14:57


Det visade sig att jag har samma förmåga som Terje Hellesö att råka på lodjur lite överallt Det oskygga lodjuret dök upp mitt på Sergelstorg när de spelade klasssisk musik och delade ut gratis kramar. Lodjur vill också ha kultur och kärlek!   ...

Av Petra - 6 september 2011 21:37


Grabben här tycker lite synd om sig själv för att han inte fått någon mat i dag. Men det får man inte från en matte som har fått skura golv och tvätta mattor bara för att han har slafsat i sig något mindre bra som han hittat ute. Men lite konsti...

Av Petra - 5 september 2011 21:21


Har fått nya lekkamrater hemma, Ipad och Macbook. Ipaden och jag blev genast bästa vänner och jag håller sakta men säkert på att lära känna Macen. Tycker att den har lite små konstigheter för sig eftersom jag är van vid PC. Men jag antar att man...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards