Direktlänk till inlägg 24 november 2009

Ofrivillig motion

Av Petra - 24 november 2009 11:00

Innan jag lyckades ta mig in på jobbet i dag så har jag fått cykla ca 11 km.

Åt olika håll!

Undrar om jag orkar ta mig hem i kväll......på cykel.

 
 
Ingen bild

Maria

24 november 2009 11:23

har ni börjat med miljövänlig hemkörning?

 
Ingen bild

Petra

24 november 2009 11:36

Första gången jag gav mig iväg i morse upptäckte jag att det var dålig luft i däcken. Stannade o pumpade med lilla pumpen jag alltid har med. Lika bra att ta andra däcket på samma gång när man ändå håller på...... visar sig att det däcket, som är av annat märke, inte funkar med den pumpen så all luft åkte ut istället ; (
Vad göra: ta bussen till jobbet, åka till OKQ8 o köpa ny pump eller åka hem o hämta den passande pumpen?
Jag valde fel, dvs åkte hem.
Hälsade på hundarna, gav dem tröstgodis eftersom jag skulle vända direkt igen och hämtade pumpen.
Tillbaka till cykeln, pumpade upp den och var åter igen på väg till jobbet.
På jobbet: Var f-n är väskan med nycklar? Naturligtvis hade jag tagit med den hem när jag hämtade pumpen och lämnat den i hallen....
Hem igen, på cykel den här gången, och hämta väskan. Hundarna fick lite mer tröstgodis och jag fick väska o nycklar.
Cykla tillbaka till jobbet - nu ganska mör i benen men väldigt tacksam över att inte haft något inbokat på morgonen.

 
Vero

Vero

24 november 2009 13:12

Hahahaha!!! Det förklarar varför Göran sa att han sett dig cykla omkring, hit och dit. =P Han undrade till och med om du verkligen hade körkort för cykeln? =P Hihi!

http://vejjro.se

 
Petra

Petra

24 november 2009 14:07

Jo, jag såg dem men var inte säker på att det var Göran. I dag hade jag definitivt inget cykelkörkort ; )

http://aileenonisse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Rebecca

24 november 2009 16:18

Hahaha! Ska man behöva skämmas för dig nu också? Du som säger att morfar börjar bli virrig och sen säger samma sak om mormor... Undrar vem det är som är virrig egentligen?!?

 
Ingen bild

Rebecca

24 november 2009 16:19

Stackars Göran föresten...Vilken morgon han måste ha haft, hahaha =)

 
Petra

Petra

24 november 2009 16:35

Skämmas, varför då? För att jag var ute och motionerade?

http://aileenonisse.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

24 november 2009 18:27

Åh vad jobbigt! Men skönt med lite extra "morgongymnastik"? ;)

http://gourmetodling.com

 
Sussi

Sussi

25 november 2009 08:43

Härligt med lite extra motion.. just på morgonen hihi
Jag gör som vanligt, tar bilen ;-)

Ha en bra dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
marsipanen noterar

marsipanen noterar

25 november 2009 18:44

ok, då fick jag min förkaring här innan. känner igen mig ;)

och tack för grattiset! (och man kan fira ALLT om man vill!)
kramis!

http://marsipan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 9 oktober 2011 12:04


 

Av Petra - 6 oktober 2011 20:58

Vilken dag! Började morgonen med att läsa på paddan att i-hjälten fått kasta in handduken   Steve Jobs 1955-2011   Väntat men så ohyggligt tråkigt. Sitter här med iMac, iPad och iPhone..... Är det roliga slut nu eller finns det fler som ha...

Av Petra - 15 september 2011 14:57


Det visade sig att jag har samma förmåga som Terje Hellesö att råka på lodjur lite överallt Det oskygga lodjuret dök upp mitt på Sergelstorg när de spelade klasssisk musik och delade ut gratis kramar. Lodjur vill också ha kultur och kärlek!   ...

Av Petra - 6 september 2011 21:37


Grabben här tycker lite synd om sig själv för att han inte fått någon mat i dag. Men det får man inte från en matte som har fått skura golv och tvätta mattor bara för att han har slafsat i sig något mindre bra som han hittat ute. Men lite konsti...

Av Petra - 5 september 2011 21:21


Har fått nya lekkamrater hemma, Ipad och Macbook. Ipaden och jag blev genast bästa vänner och jag håller sakta men säkert på att lära känna Macen. Tycker att den har lite små konstigheter för sig eftersom jag är van vid PC. Men jag antar att man...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards