Direktlänk till inlägg 22 september 2008

En räv bakom örat

Av Petra - 22 september 2008 21:48

Nej, det fick jag inte men en nära rävupplevelse i alla fall.

När jag cyklade hem från jobbet i kväll såg jag en stor katt komma emot mig på gångvägen. När den kom närmare såg jag att det inte var en stor katt utan en räv.

Räven sprang inte iväg utan tittade nyfiket på mig. Tyckte väl att en tant på cykel såg kul ut.

Jag stannade och gick av cykeln och började locka på den (hur man nu lockar på en räv...) Den gick nyfiket emot mig och jag lämnade cykeln och satte mig på huk och sträckte fram en hand. Då kom det fler människor gående på gångvägen och räven lunkade iväg mot skogen.

En orädd liten rackare!

Räven var nog ganska ung, otroligt vacker päls och väldigt lik Aileén.

Träffar jag den igen så ska jag nog fråga om den vill följa med hem.

 
 
Ingen bild

Rebecca

22 september 2008 22:03

känner du för att spendera pengarna på skabbmedicin så ta hem räven du... men du får betala för medicinen själv.

 
Ingen bild

Petra

22 september 2008 22:19

Den var jättefin med stooor och yvig svans. Ingen skabb där ännu i alla fall.

 
Ingen bild

Maria

23 september 2008 11:15

Nu blir jag lite nervös. Du ska väl inte bli som svan-kvinnan på Kungsholmen, hon som hade lägenheten full av svanar som behövde "räddas". Rävkvinnan på S-vägen liksom. (Ordverifiering ZNRK)

 
Ingen bild

Petra

23 september 2008 12:55

Vi är nog på god väg.....
Med vi menar jag Aileén och jag. För ett par år sedan fick vi sällskap nästan hela vägen hem till porten av ett förvirrat rådjurskid som nog tyckte att Aileén liknade mamman. Sedan var de kompisar ett bra tag och träffades ute och promenerade tillsammans (rådjuret på ett betryggade 20 m avstånd). Sedan fick vi ju hem Nisse.....
Vi tre brukar ha sällskap av en utekatt på promenaderna ibland och får skrämma iväg den innan vi går hem.
Men du har rätt. Jag ska nog akta mig för att börja "rädda" djur ; )

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 9 oktober 2011 12:04


 

Av Petra - 6 oktober 2011 20:58

Vilken dag! Började morgonen med att läsa på paddan att i-hjälten fått kasta in handduken   Steve Jobs 1955-2011   Väntat men så ohyggligt tråkigt. Sitter här med iMac, iPad och iPhone..... Är det roliga slut nu eller finns det fler som ha...

Av Petra - 15 september 2011 14:57


Det visade sig att jag har samma förmåga som Terje Hellesö att råka på lodjur lite överallt Det oskygga lodjuret dök upp mitt på Sergelstorg när de spelade klasssisk musik och delade ut gratis kramar. Lodjur vill också ha kultur och kärlek!   ...

Av Petra - 6 september 2011 21:37


Grabben här tycker lite synd om sig själv för att han inte fått någon mat i dag. Men det får man inte från en matte som har fått skura golv och tvätta mattor bara för att han har slafsat i sig något mindre bra som han hittat ute. Men lite konsti...

Av Petra - 5 september 2011 21:21


Har fått nya lekkamrater hemma, Ipad och Macbook. Ipaden och jag blev genast bästa vänner och jag håller sakta men säkert på att lära känna Macen. Tycker att den har lite små konstigheter för sig eftersom jag är van vid PC. Men jag antar att man...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards