Alla inlägg under mars 2008

Av Petra - 20 mars 2008 09:21

Matte har skaffat ny kamera. Nu får man inte ens vara ifred när man sover..... alltid ska man ställa upp som någon j-a fotomodell!


Nisse ligger numera på plats 20 av 177 smutsiga djur och Aileén och Nisse ligger på plats 23. RÖSTA!!!

Tävlingen avslutas 31/3. Då ska vi sluta tjata.

Av Petra - 16 mars 2008 10:02

Det känns som en evighet.

Alla dessa schlagerveckor.

Jag kan nog vara den enda i Sverige som lyckats undvika alla tävlingar. Jag har inte hört en låt, inte sett en enda klänning och vem f-n är Björn Gustavsson?

Nu på morgonnyheterna såg jag vinnaren för första gången - och förlorarna.

Det var precis som vanligt.

Vinnaren grät, några andra var lyckliga över att komma till Globen och BWO var som vanligt missnöjda och ansåg att vinnaren är chanslös i Europa.

Med andra ord precis som alla andra år.

Hur orkar ni titta?


Däremot pågår fortfarande den viktiga tävligen som ska kora Sveriges smutsigaste djur.

http://www.agria.se/djurtavling

Det är 161 tävlingsbidrag och Nisse ligger nu på 23:e plats och Aileén och Nisse på 32:a plats.

De behöver era röster!!!

(det är gratis att rösta på dem till skillnad mot schlagereländet)


Av Petra - 13 mars 2008 23:08

Har varit på föreläsning om akuta sjukdomar/olycksfall som kan drabba mina fyrbenta vänner. Föreläsningen hölls på Bagarmossens djursjukhus av chefen för akuten samt en veterinär.

Vet inte om jag vågar lämna hundarna ensamma något mer. Tänk om de blir sjuka när jag är borta och inte kan rädda dem med mina nyförvärvade kunskaper.

Nu kan jag allt från hjärt- och lungräddning till tassbandagering.

Vovven som snällt ställde upp som försöksdjur var en pytte pytte liten sak på ett par kilo. Knappast jämförbart med mina bjässar.

Efter själva föredraget följde det roliga - en rundvandring i det allra heligaste, dvs i själva sjukhuset med operationssalar, uppvak, avdelningar för inneliggande patienter, iva och rehab mm.

Vilket otroligt ställe! 

Modernare än alla de djursjukhus jag sett på Animalplanet!

En sak är säker - jag kommer aldrig aldrig lämna mitt djur till ett annat sjukhus än Bagarmossen.

Mina 52 000:- har iaf varit välplacerade.


Av Petra - 5 mars 2008 19:16

Aileén tyckte att det var lite orättvist att bara Nisse skulle få vara med i skönhetstävlingen. Men jag har inte foton på henne när hon är så smutsig.

Hon skulle dessutom aldrig kunna bli så smutsig som en golden.....

Men för ordningens skull så satte jag in en bild på henne och Nisse i duschen.

Så nu måste ni faktiskt få in på tävlingen och rösta på Aileén oxå.

Så det så!

Av Petra - 3 mars 2008 20:34

Nisse är med i sin första "skönhetstävling".

Tävlingen ska kora Sveriges smutsigaste djur.

Nu behöver vi er hjälp med att gå in på sidan och rösta på honom.

http://www.agria.se/djurtavling

Om man tittar på alla bilder ser man att det är oroväckande många Golden retrievers som tävlar om utmärkelsen. Det måste vara ett släktdrag.

Nisse tävlar med bilden nedan.


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards