Alla inlägg under januari 2008

Av Petra - 13 januari 2008 23:20

Vad gör man av julgranskulor av denna storlek när julen är över?

Av Petra - 12 januari 2008 12:45

200 möbeltassar och lite kohud är en del av fångsten från Ikea en fredagskväll.

Någon som behöver en tass?

Av Petra - 8 januari 2008 23:03

                              www.smallarupproret.se

Under året har det varit ett negativt rekord på vettlösa människor som använder smällare och raketer.

Senast i dag stod ungar och kastade smällare på folk som gick förbi på Strandtorget.

Ett par vettlösa ungar lade raketer under Nisses husses bil och tände på. Hade den träffat bensintanken hade väl halva kvarteret gått upp i rök.

Av Petra - 5 januari 2008 14:27

Nu vet jag var jag ska begravas.


Som jag har gått och funderat på den frågan ; )


Under smällarnas och raketernas tid har jag fått hitta på lite nya vägar för Nisse och Aileén att gå på. Den "vanliga" rundan mot Albyhållet funkar inte eftersom det är för mycket bostadsområden med ungjävlar som ska passeras.

(Ungjävlar = ungar som smäller smällare o raketer i tid o otid som deras snälla föräldrar olagligt köpt ut åt dem).

Började att söka mig mot Erstavikhållet och kom häromdagen på att jag faktiskt kunde gå mot Älta och gena genom kyrkogården (Storkällan tror jag att den heter). En fantastisk bra idé.

Inga ungjävlar har kommit på att gå till en kyrkogård som ligger mitt i skogen för att smälla smällare.

Mitt i kyrkogården finns ett skogsområde som de gjort till minneslund. Inte speciellt vackert utan ser ut som vilken barrskog som helst.

Runt omkring området finns fina gångvägar som man kan promenera med hundarna.

Om min aska sprids där kan mina hundar springa där och busa(på kvällen då när ingen människa finns där som kan uppröras).

Kan ju oxå sprida hundarnas aska där någon mörk natt så kan vi spöka tillsammans där som en stor och lycklig familj ; )

Och om det kommer ungjävlar dit när vi har dött så lovar jag att jag och Nisse kommer skrämma skiten ur dem!

Vem vet, om många år kanske det kommer florera spökhistorier om den galna vita spökhunden som biter vissa speciellt utvalda i baken.

Av Petra - 3 januari 2008 21:05

om Magnus Uggla kommer att missa att lägga in ny "fredagsdrink" i morgon?

Ska man behöva stå ut med att se förra veckans Singha under hela hans Thailandsvistelse?

Nog för att han är en retsticka som lyckas göra de flesta ganska småsura emellanåt, men ska han lyckas göra mig riktigt irriterad oxå?

Fast undrar vad som är värst, att "fredagsdrinken" uteblir eller att han laddar upp någon äcklig bild från Thailand där han sitter och myser?

Spänningen är olidlig..........



Av Petra - 2 januari 2008 22:16

Magnus Uggla reste till Thailand i fredags.

Han uppdaterar inte sin blogg.

Borde det inte finnas regler för sån't?

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards