Alla inlägg den 15 januari 2008

Av Petra - 15 januari 2008 21:52

Ser på ett tv-program på 4:an, Dr House, som löser svåra medicinska mysterier.

Ha!

Redan någon minut in i programmet hade jag svaret.

En ung pojke kommer in till sjukhuset, blödningar som inte slutar och hematokritvärde på 13 - precis som Aileén.

Jag och Aileén hade en kort överläggning och kom fram till att han smittats av en otäck bakterie - precis som Aileén.

Men de tog alla möjliga och omöjliga tester på honom. De kunde inte hitta orsaken. Sedan tänkte de i desperation ge stackarn en ny lever.

Men då kom Dr House på lösningen. Den stackarn hade blivit smittat av en elak bakterie från sin katt!

Tänk att det hade både jag och Aileéns veterinärer kunnat tala om från början.

Fast det hade kanske inte blivit så bra tv om Dr House lyft telefonen och ringt en hund och dess matte i Sverige och bett om råd?

Fast kanske en bra idé till en ny programserie - veterinärer som botar människor med hundars hjälp.

Vad tror ni, ska jag ringa TV 4?

Av Petra - 15 januari 2008 21:38

En del tror ju inte att Nisse vill sova i en säng....

Tråkigt för Aileén att han inte sover där just nu.



Av Petra - 15 januari 2008 21:23

Nisse har sovit här ett tag när husse varit bortrest.

Nu har Nisse åkt hem och lämnat Aileén ensam och övergiven ; (

Men Aileén tänker inte sova ensam!

Nu har hon övertagit soffan  och ligger bredvid mig och suckar.

Vem har hjärta att neka en såååå ledsen hund att ligga uppkurad i soffan och deppa. Inte jag i alla fall.

Tror ni att hon utnyttjar situationen och överdriver sitt lidande?

Jag misstänker det.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards