Direktlänk till inlägg 25 september 2010

Lugnet har återvänt

Av Petra - 25 september 2010 12:54

Nu är valet över sedan en vecka och lugnet har återvänt till jobbet. Lugn o lugn förresten, nu gäller det att ta igen allt som fått ligga på is under förtidsröstningen.


Tyvärr blev ju valet ett fiasko. Kunde inte tro att det fanns så många idioter i detta land.


Har hunnit med en massa skoj också under den senaste tiden.

Bl.a käkat goda hönstassar med bloggvänner, köpt min första (men kanske inte sista burka). Fotobevis kommer.

Sett lite teater och druckit en och annan öl med goda vänner.


Men jag har inte åkt till bokmässan i år heller!

Tyckte att jag tagit ett väldigt bra beslut men åh vad jag ångrade mig i torsdags när rapporterna började strömma in. Vänner rapporterade glatt om både den ena och den andra viktiga händelsen på årets mässa. Några satt och drack öl åt mig i torsdagskväll på 23:an och vilken huvudvärk jag hade när jag vaknade i fredags morse. Hur gick det till?


Byrackorna har varit magsjuka till och från under två veckor. De är billiga nu kan jag säga, någon som vill köpa dem?

De flyttar nog gärna för de undrar om deras matte försöker få dem att svälta ihjäl långsamt...

Det verkar vara något väldigt smittsamt för flertalet hundar i området är sjuka.


I går fyllde lilla gudsonen 8 år. Han föddes när jag jobbade min andra dag på det här jobbet. Kanske dags att börja tänka på att byta arbetsplats?

 
 
Yrsa

Yrsa

25 september 2010 17:02

Vilken bra idé Nisse, har vi tur så är transporten från Lundqvist Trävaru (där min lillmatte Ullis och lillhusse Jens jobbar - deras pappa äger den firman) de bygger hus i moduler. Men jag antar att firman är Lindbäcks bygg - men det är inga problem - jag vet var dom finns så jag kan hoppa in i transporten. Jag har ju fortfarande inte börjat löpa så det kanske passar precis in till jag ska börja - kul va ?

http://akital.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

26 september 2010 17:49

Kan hundarnas nya och hängiga allmäntillstånd ha ngt att göra med att matte har burka?

http://stribergsstation.blogspot.com

 
Petra

Petra

27 september 2010 13:19

Christina; Hundarna har aldrig sett sin matte i burka ännu. Aileén suckar säkert bara men Nisse tror nog att det är en ny rolig lek.

http://aileenonisse.bloggagratis.se

 
Christina

Christina

28 september 2010 00:02

Försten att dra av matte burkan, typ...?

http://stribergsstation.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 9 oktober 2011 12:04


 

Av Petra - 6 oktober 2011 20:58

Vilken dag! Började morgonen med att läsa på paddan att i-hjälten fått kasta in handduken   Steve Jobs 1955-2011   Väntat men så ohyggligt tråkigt. Sitter här med iMac, iPad och iPhone..... Är det roliga slut nu eller finns det fler som ha...

Av Petra - 15 september 2011 14:57


Det visade sig att jag har samma förmåga som Terje Hellesö att råka på lodjur lite överallt Det oskygga lodjuret dök upp mitt på Sergelstorg när de spelade klasssisk musik och delade ut gratis kramar. Lodjur vill också ha kultur och kärlek!   ...

Av Petra - 6 september 2011 21:37


Grabben här tycker lite synd om sig själv för att han inte fått någon mat i dag. Men det får man inte från en matte som har fått skura golv och tvätta mattor bara för att han har slafsat i sig något mindre bra som han hittat ute. Men lite konsti...

Av Petra - 5 september 2011 21:21


Har fått nya lekkamrater hemma, Ipad och Macbook. Ipaden och jag blev genast bästa vänner och jag håller sakta men säkert på att lära känna Macen. Tycker att den har lite små konstigheter för sig eftersom jag är van vid PC. Men jag antar att man...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards