Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Valspurt

Av Petra - 12 september 2010 13:01

Nu närmar det sig sista veckan inför valet och på jobbet sliter vi för fullt med alla förtidsröster. Traditionen att klä upp sig och gå till valurnorna den 3:e söndagen i september är hopplöst ute.


Men det är inte mycket som intresserat mig i valdebatten.

Den är ovanligt ljum och partierna verkar närmare varandra än någonsin.

Fortsätter den här utvecklingen kanske man kan ta steget ut och bara ha personval och sedan sätta ihop en regering av alla färger.


Om man tycker att valdebatterna varit ointrassanta så tar nog ändå valpropagandan priset.

Vilka urdåliga valaffisher de lyckats åstadkomma!

Folkpartiet tar nog jumbopriset med sin "Ja till Europa!"

Vadå Ja till Europa?

Visste inte ens att det fanns ett alternativ.

Har vi valfriheten att säga - Nej, nu är vi trötta på att tillhöra Europa. Vi flyttar landet till Asien istället så slipper alla svenskar resa så långt för att åka på semester till Thailand. Eller kanske Sydafrika? Var ligger bästa platsen där Sverige kan lägga ankar ett tag så länge det passar oss?

Finns det valmöjligheten röstar jag absolut nej till Europa.


Det enda som irriterat och oroat är SD:s eventuella chans att komma in i riksdagen. Jag lever på hoppet om att deras valpropaganda skrämt bort alla väljare som inte är fullblodsrasister. Att rösta på SD och inte erkänna sig som rasist/nazist är självbedrägeri av stora mått.

Men för första gången tycker jag Fredrik & Filip har ett bra förslag. Vore hysteriskt roligt om det gick att genomföra. Jag skulle lätt byta namn till Fatima eller Mohamed och lösa medlemsskap och det skulle fungera.




 
 
Sussi

Sussi

13 september 2010 08:52

Jag är lite traditonell så jag tar med mig valsedeln och går på söndag istället. Fast än våndas jag med vem jag ska rösta på. SD blir det verkligen inte i alla falla. Hellre röstar jag blankt i sånt fall! Den här gången är det som att välja mellan pest eller kolera.

Ha en fin fin dag

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Daniel

Daniel

13 september 2010 15:26

Alltså när jag läser bloggar runt om valet i sverige.. och hur det satsas med dyra kampanjer etc... det bara doftas mini USA om sweden. Kan man inte sätta pengar på nåt viktigare? En tanke! ;)

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Yrsa

Yrsa

13 september 2010 17:35

Alltså jag har tappat så mycket päls så jag ser mager ut. Matte började ge mig mera mat :) - men efter några dagar tänkte hon "det är bäst att jag väger Yrsa" och inte hade jag gått ner ett enda kilo jag har bara tappat hår. /Yrsa

http://akital.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

14 september 2010 08:26

Å så tråkigt att dina voffsingar varit magsjuka. Hoppas dom mår bättre nu? Det är ett väldans vakande och vaknande när man har magsjuk hund.

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
marsipan

marsipan

15 september 2010 11:46

Jag är jätteorolig för att SD kommer in i riksdagen och om de vågmästarroll *ryser*
Klippet är väldigt intressant, Namnet Sverige Demokraterna skulle då bli rättvisande.
Hoppas att alla med rösträtt går och väljer bort SD genom att rösta på annat parti.

Jag anser att SDs existens beror på de etablerade partiernas misslyckande när det gäller invandringspolitiken. Ge människor jobb och utbildning och "bunta" inte ihop flyktingar i ghettoliknande förorter där destruktivitet och passivitet frodas.

Det här skulle jag kunna skriva spaltmeter om..
Nu håller vi tummarna för att SD inte kommer in.
kramis!

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Christina

Christina

16 september 2010 18:30

Ha ha, det här är första ggn jag tyckt Fredrik & Filip har varit roliga ;)
Jag känner också en djup oro för att SD ska komma in i riksdagen. Hua!

http://stribergsstation.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

17 september 2010 08:10

Milkshake har faktiskt Doris aldrig prövat. Glass gillar hon. Hälsa Aileén och Nisse att Doris ska få Milkshake nästa gång. Någon speciell smak som är favorit?

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 9 oktober 2011 12:04


 

Av Petra - 6 oktober 2011 20:58

Vilken dag! Började morgonen med att läsa på paddan att i-hjälten fått kasta in handduken   Steve Jobs 1955-2011   Väntat men så ohyggligt tråkigt. Sitter här med iMac, iPad och iPhone..... Är det roliga slut nu eller finns det fler som ha...

Av Petra - 15 september 2011 14:57


Det visade sig att jag har samma förmåga som Terje Hellesö att råka på lodjur lite överallt Det oskygga lodjuret dök upp mitt på Sergelstorg när de spelade klasssisk musik och delade ut gratis kramar. Lodjur vill också ha kultur och kärlek!   ...

Av Petra - 6 september 2011 21:37


Grabben här tycker lite synd om sig själv för att han inte fått någon mat i dag. Men det får man inte från en matte som har fått skura golv och tvätta mattor bara för att han har slafsat i sig något mindre bra som han hittat ute. Men lite konsti...

Av Petra - 5 september 2011 21:21


Har fått nya lekkamrater hemma, Ipad och Macbook. Ipaden och jag blev genast bästa vänner och jag håller sakta men säkert på att lära känna Macen. Tycker att den har lite små konstigheter för sig eftersom jag är van vid PC. Men jag antar att man...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards