Alla inlägg under augusti 2010

Av Petra - 9 augusti 2010 21:51

Första arbetsdagen efter semestern....


Varför?   



Av Petra - 6 augusti 2010 21:30

  

I dag fick vi äntligen träffa Elvira som kom från översvämmningsdrabbade Rumänien för några veckor sedan.

En blyg försiktig dam som försöker förstå sig på konstigheter som parkettgolv, hiss och trappor. Godis förstod hon sig iaf utmärkt på   


Elvira är en något mindre kopia på Aileéns kompis Ronja som gick bort för några år sedan (tycker jag men inte Aileén) och Ronjas gamla familj kunde naturligtvis inte motstå denna look-a-like.

Det blir spännande och följa hennes utveckling till en svensk byracka.


  

Så här såg det ut i min säng efter att jag varit och hälsat på Elvira.....

Det såg inte ut så här när jag gick hemifrån   

Jag förstår inte varför Aileén tycker att hon bäddar bättre än jag gör?

Av Petra - 5 augusti 2010 13:46

Husse tycker inte att det är så viktigt att sätta på Nisse koppel mellan parkeringsplats och hem.

Nu tror jag att han tänker på det nästa gång

Av Petra - 4 augusti 2010 23:26

  

Den berömda Svenska Voffsårkestern träffades i helgen för att sjunga upp och planera den kommande turnén. De fixade också en egen fanpage på Facebook som ni kan hitta en länk till på länklistan till höger.

Träffen ägde rum i Striberg på Stationen där Gaia & Poppan bor tillsammans med Christina och Håkan.

Aileén blev grymt avundsjuk på både Stationen och omgivningarna, speciellt eftersom hon lyckades hitta flera badplatser (både med rent sjövatten och dy)


Förutom en massa jobb med Voffsårkestern hann vi med att ha riktigt trevligt också.

  

Här visar Gaia sin matte hur man lagar dumplins. Gaia är jätteduktig i köket och har nog lärt Christina och Håkan allt de kan i matlagningsväg (iaf om man får tro Gaia).



  

Poppan roade sig med att försöka göra sig så lik Aileén som möjligt och här tränar hon på att ligga precis som hon brukar göra. Visst ser hon väl ut som Aileéns spanska kusin?


Jag tänker hundnappa både Gaia & Poppan vid första bästa tillfälle   


Stationen är stor så vi övernattade.

Den här figuren kinesade i samma rum som mig och Aileén

       


Aileén hade inte direkt bråttom hem för hon trivdes utmärkt på Stationen med årkestern. Jag har aldrig varit med om att hon inte kommer direkt när jag frågar om vi ska åka hem. Bara att acceptera att jag blev utkonkurrerad av Stationen

   

Här har hon parkerat sig i Stationsköket och stirrar surt på mig som gör mig fördig för avfärd.

Till slut följde hon med men vi träffar Stationsgänget snart igen hoppas jag   



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Unicef


Ovido - Quiz & Flashcards